Військовий набір: як Третя штурмова бригада Білецького приваблює нових солдатів.

Дух волонтерства є однією з ключових цінностей Третьої штурмової, що була закладена її командиром Андрієм Білецьким. З моменту свого заснування підрозділ самостійно займається пошуком нових рекрутів та вперше в Україні створив повнофункціональну рекрутингову систему. Сьогодні вона забезпечує прибуття більш ніж 500 новобранців щомісяця. Чи є цього достатньо, яким вимогам повинні відповідати кандидати та які чинники сприяють успіху, коли загальна мобілізація затримується? Про це детально розповіли бійці Третьої штурмової під час брифінгу в Медіацентрі Україна. Пропонуємо огляд основних моментів їхніх виступів.

Як працює рекрутинг для цивільних?

Усе починається із заявки на сайті Третьої штурмової та запрошення в один з чотирьох рекрутингових центрів: у Києві, Львові, Дніпрі чи в Одесі. Звернутися до центру можна й самостійно: адреси та графік роботи у вільному доступі. Бригада не передає даних про потенційних рекрутів до ТЦК, а фінальне рішення -- служити чи ні -- завжди за відвідувачем. Якщо воно позитивне, рекрутинговий центр здійснює повний супровід до моменту оформлення в підрозділ. З першого дня, ще до відбуття в навчальний центр, Третя штурмова розпочинає власну базову військову підготовку добровольця.

Фото: Третя штурмова Курс молодого бійця.

"Існує етап БЗВП у навчальних центрах, а також етап перед ним, який проходить у нашому рекрутинговому центрі. Багато людей, які після нашої підготовки вирушають до навчальних центрів, зазначають, що отримали значно глибші знання у нас, ніж у самих центрах. Це свідчить про те, що новачки з самого початку відчувають підтримку, усвідомлюють, що в них інвестують, і що про них дбають," -- поділився Дмитро Кухарчук, керівник рекрутингу 3 ОШБр.

Фото: Третя штурмова Дмитро Кухарчук під час брифінгу в Медіацентрі

За його словами, рекрутингові центри щомісяця посилюють бригаду понад 500 новобранцями. Рекордним був листопад 2024 року -- тоді кількість рекрутів сягнула 565. Порівняно з 2023 роком динаміка позитивна.

Які інструменти є найефективнішими?

Інтерес до підрозділу зростає завдяки ефективним рекламним кампаніям, тоді як довіру формують успіхи на полі бою, репутація підрозділу та його командирів у суспільстві. Не менш важливим є і старий добрий метод "сарафанного радіо": кожен, хто шукає підрозділ для служби, може звернутися до військовослужбовців Третьої штурмової бригади та дізнатися більше про атмосферу в колективі, рівень підготовки, матеріальне забезпечення та ставлення до бійців.

"Наша команда зосереджена на людині. Ми інвестуємо в наших людей, дбаємо про них і вважаємо кожне життя безцінним. Це, насамперед, реалізується завдяки високій якості медичного обслуговування, патронатній службі, яка підтримує всіх постраждалих і родини загиблих, а також ретельному плануванню, що допомагає знизити кількість втрат," – поділився керівник відділу рекрутингу.

Зображення: Третя штурмова рота — Рекрути третьої штурмової групи.

Цільова аудиторія рекрутерів не обмежується лише цивільними особами. Команда також співпрацює з військовими з інших підрозділів, які прагнуть перейти до Служби зовнішньої чини або просто змінити своє місце служби. Рекрутинг охоплює й ув'язнених, що стало можливим завдяки змінам у національному законодавстві минулого року. Крім того, команда активно залучає до служби громадян з інших країн: у Трійці було сформовано перший іноземний стрілецький батальйон, до складу якого увійшли переважно англомовні та іспаномовні добровольці.

Кого намагаються знайти та які критерії пред'являються до кандидатів?

Основне -- мотивація, стабільний психологічний і психічний стан. Кандидатам на бойову посаду доведеться також підтягнути фізо: усього необхідного тут навчають професійні бойові інструктори. Для претендентів на тилові посади достатньо кваліфікації, бажання й наснаги.

Спеціалісти з управління персоналом активно взаємодіють з керівниками різних відділів, займаючись пошуком кандидатів на конкретні позиції — це звичайна практика для великих бізнес-структур. Потреба в фахівцях різних професій зростає: від електриків та слюсарів до водіїв та представників технічних спеціальностей, не кажучи вже про айтішників та інших. Іншими словами, кожен, хто бажає реалізувати свій потенціал, зможе знайти своє місце в Третій штурмовій.

Найбільша потреба зараз у фахівцях у галузі БпЛА, адже саме на безпілотні комплекси припадає до 80 % уражень на фронті: "За штатною структурою підрозділи БпЛА масово збільшуються. Тут потрібні люди, які піднімають мавіки, FPV, бомбери, крила. У кожному випадку є окремі екіпажі: помічники, водії, фахівці, які роблять боєприпаси, і багато інших".

Зображення: Третя FPV-майстерня для штурмових дій.

Потрапити до Трійки за новим контрактом Міноборони для молоді 18-24 роки і претендувати на мільйонну виплату поки що не можна -- у бригаді сподіваються, що невдовзі це виправлять.

Диджиталу недостаточно

Щоб досягати результатів, бригаді доводиться бути гнучкою. Це працює і на полі бою, і в комунікаціях, розповів пресофіцер Олександр Бородін. Наприклад, рекламну кампанію "Я люблю Третю штурмову" виконали в стилі пін-ап, щоб привернути увагу молодих чоловіків, а в нинішній кампанії "Всесвіт Третьої штурмової" врахували поточний інформаційний фон і настрої в суспільстві. Та самим диджиталом рекрутингових задач не виконати -- величезну увагу бригада приділяє офлайн-проєктам для цивільних. Адже жодна реклама не замінить живого спілкування з бійцями, не занурить в атмосферу підрозділу й не дасть змоги відчути себе його частиною.

"Перед тим як стати військовослужбовцем, людина повинна відчути, що це таке. Вона не зрозуміє війни -- це цивільні проєкти, але якщо ми говоримо про "Тестовий тиждень", вона зрозуміє, що таке жити в дисципліні, в певному режимі, в колективі. Це дуже важливий складник. Насправді в армії є проблема в контексті переходу так званих лідів до реальних людей, які приходять [служити], що неможливо спробувати себе. Ти або цивільний, або військовослужбовець. І варіантів інших немає", -- сказав Олександр Бородін.

Офлайн-ініціативи для громадян

"Тестовий тиждень", про який згадував пресофіцер, є особливим проєктом для українських військових, що надає можливість цивільним спробувати себе у ролі військовослужбовців. Протягом семи днів досвідчені бійці проводять навчання, де охоплюють різні аспекти: від бойової тактики до основ медичної допомоги, а також роботи зі зброєю, обов'язків піхотинця, операторів безпілотних літальних апаратів та саперів. Завершується вишкіл тестуванням знань та фізичної підготовки. Хоча "Тестовий тиждень" не накладає жодних зобов'язань на учасників, близько половини з них вирішують залишитися в бригаді.

Проєкт був розроблений для того, щоб зняти завісу таємниці з військової служби. Мета полягає в тому, щоб показати суспільству, що армія — це не щось страшне, а місце, де служать такі ж люди, як і ви, просто у військовій формі. Кожен може знайти своє місце в цій сфері. Ми надаємо всім бажаючим можливість випробувати себе в ролі піхотинця: викопати окопи, попрактикуватися в штурмі та обороні. Без жодних повісток чи контрактів ви можете зануритися в атмосферу військової служби, вдосконалити свої навички, відчути наш дух, ідеологію та силу, — зазначив головний сержант проєкту, відомий під позивним Студент.

Зображення: Третя штурмова "Тестовий тиждень", квітень 2024, Київ.

Таку саму задачу вирішують BOOTCAMP -- мілітарна дводенна квест-гра; Open Storm Battle -- страйкбольний турнір, що імітує реальні бойові дії; KillHouse.academy -- школа операторів FPV для цивільних і професійних пілотів. Усі ці проєкти є невіддільними складниками рекрутингу, адже безпосередньо приводять у підрозділ його цільову аудиторію -- тих, хто цікавиться військовою службою, але сумнівається, чи потягне її фізично й морально.

Зображення: Третя школа дронів KillHouse.academy у Львові, присвячена штурмовій підготовці.

Незважаючи на успішність рекрутингових кампаній, Дмитро Кухарчук вважає, що завжди буде потреба у нових людях. Проблема полягає не лише у втраті особового складу – Третя штурмова бригада займає одну з провідних позицій за цим критерієм, а співвідношення втрат в її зоні відповідальності становить 1:18 на користь наших військ. Потреба в бійцях зростає, адже бригада розширюється, а бійці виснажуються. Навіть у цей момент, коли противник намагається заповнити свої ряди «гарматним м’ясом», Третя штурмова проводить ротації, що свідчить про необхідність нових добровольців. Отже, кількість залучених добровольців не повинна викликати почуття задоволення, а, навпаки, має стати стимулом для активних дій: всесвіт Третьої штурмової відкритий для всіх, хто прагне внести свій вклад.

#Київ #Одеса #Дніпро #Львів #Україна #Суспільство #Законодавство #Військовослужбовці #Збройні сили України #Мобілізація #Безпілотний літальний апарат #Бригада #Психологія #Аудиторія #Графіка #Командир підрозділу #Атмосфера Землі #Всесвіт #Іспанська мова #Радіо #Військова підготовка #Задній (військовий) #Рекрут #Підготовка військовослужбовців-новобранців #Андрій Білецький #Піхотний батальйон #Олександр Бородін #Крило.

Читайте також

Найпопулярніше
Древко на гербі
У бібліотеку Ірландії повернули книгу, яка була втраченя більш ніж 50 років.
Акторку з популярного серіалу "Сексуальне виховання" викликали до суду у справі про сексуальне насильство: деталі ситуації.
Актуальне
У Рогатинській громаді на аукціоні вдалося зібрати більше 180 тисяч гривень на підтримку Збройних Сил України (ФОТО)
Гучний інцидент у навчальному закладі Рівненської області: педагог застосував насильство до учнів | УНН
Експерт зазначив, що в українських вишах необхідно розробити програму, присвячену вивченню Російської Федерації.
Теги