Після приходу республіканців до влади та на фоні світової нестабільності стало очевидно, що час беззастережної підтримки України добіг кінця. Сполучені Штати залишаються нашим основним стратегічним партнером у довгостроковій перспективі. Однак для збереження їхньої підтримки потрібно суттєво переосмислити наші методи адвокації, адже єдиною альтернативою може стати вплив росії.
Діяльність українських адвокаційних груп у США часто виглядає несистематично: це швидкі візити, фотосесії та виступи на великих форумах, але бракує послідовності і глибокої довгострокової співпраці.
Україні необхідно відійти від підходу "країни швидких рішень" і почати мислити стратегічно і довгостроково. Саме це є визначальною рисою сталих систем, таких як Південна Корея, Ізраїль чи Тайвань, які успішно інтегрували Сполучені Штати у свою орбіту.
Мета Інституту Зміїного Острова (SII) полягає у формуванні інноваційної моделі адвокації, що гарантуватиме тривалу підтримку Сполучених Штатів для України як стратегічного партнера. Ідея створення Інституту виникла в умовах змін у політичному середовищі США та усвідомлення необхідності відмовитися від імпульсивних методів роботи.
В кінці вересня 2025 року Інститут Зміїного Острова здійснив двотижневу адвокаційну поїздку до США. До складу делегації, окрім команди SII, увійшли досвідчені українські військові спеціалісти. Ми відвідали важливі центри впливу, такі як Вашингтон, Лос-Анджелес і Монтерей. Протягом цього часу ми провели більше 30 зустрічей із представниками Конгресу, Державного департаменту та провідними аналітичними установами.
Головною метою цієї подорожі було змінити сприйняття України на міжнародній арені, позиціонуючи її як "актив у сфері безпеки", а також інтегрувати знання, отримані на фронті, у розробку політики США. Ми привезли з собою безцінний практичний досвід, що демонструє, які стратегії дійсно ефективні у Сполучених Штатах.
Основою нашої стратегії є вирішення двох фундаментальних проблем, що формують уявлення про Україну серед американських еліт, особливо серед тих, хто підтримує республіканців.
Україну часто сприймають як країну, що перебуває в хаосі, неспроможну розробити чітку стратегію та план дій, оскільки ми живемо у стані постійної кризи. На відміну від цього, у Сполучених Штатах довгострокову політику формують аналітичні та експертні центри, які залишаються надійними партнерами, навіть коли відбуваються зміни в уряді чи політичні збурення.
Наше бачення полягає в створенні інституції, яка впродовж тривалого часу займатиметься зміцненням співпраці між Україною та США у сфері безпеки. Це відкриє можливість Україні стати ключовим стратегічним партнером поза межами НАТО та підкреслить нашу здатність бути надійним союзником.
Військові, згідно з дослідженнями комунікації з представниками республіканської партії, є найбільш авторитетними фігурами для них, проте їхня присутність у зовнішніх комунікаціях нашої країни є недостатньою. Однак висока повага республіканців до армії та її експертного досвіду робить взаємодію з військовими важливим аспектом адвокаційної діяльності.
Наше рішення: Діяти через представництво бойових підрозділів, ставши їхнім голосом на міжнародній арені. Військова адвокація - це можливість продемонструвати, як підтримка США безпосередньо призводить до стратегічних результатів.
Наша адвокаційна подорож базувалася на трьох тісно пов'язаних рівнях, що дозволяють перейти від моделі "допомоги" до "партнерства".
Основний акцент нашої адвокації полягає в тому, що "Україна - це не просто приклад для навчання, а стратегічний актив у сфері безпеки". Ми налаштовані і готові перейти від традиційної моделі допомоги до формату взаємного партнерства. Це є суттєвою зміною в нашому підході.
Ми дослідили, яким чином Тайвань, Ізраїль та Корея змогли сформувати стратегічне співробітництво, яке ґрунтується на спільних цінностях та стратегічних перевагах для самих Сполучених Штатів.
Наприклад, Ізраїль сформував наратив, який асоціює його безпеку з стратегічними та демократичними цінностями Сполучених Штатів. Лобістські зусилля Ізраїлю орієнтовані на забезпечення військової підтримки, реалізацію спільних оборонних ініціатив та отримання політичної підтримки в міжнародних справах.
Південна Корея розробила свою лобістську стратегію, спираючись на тісні економічні взаємозв'язки та спільні зовнішньополітичні цілі з США. Головним пріоритетом Сеула є забезпечення потужної військової присутності Америки в Азійсько-Тихоокеанському регіоні, що має на меті стримування впливу Китаю та Північної Кореї, а також захист американських економічних інтересів.
Тайвань став важливим економічним гравцем як для Сполучених Штатів, так і для світової спільноти, особливо завдяки своєму домінуючому становищу у виробництві напівпровідників, що є ключовими елементами глобальних ланцюгів постачання. Крім того, острів підкреслює свою роль як демократичного бастіону, який протистоїть авторитарному впливу з боку Китаю, акцентуючи на спільних цінностях та принципах.
Ми відображаємо наші знання та значущість через представлення досліджень, які були створені у співпраці з військовими. Використовуємо два методи:
Україна здатна поділитися своїми успіхами та знаннями, підтверджуючи свою значущість як ключового елемента безпеки для Сполучених Штатів та їх партнерів.
Ця успішна асиметрична стратегія у Чорному морі відкрила нові можливості для партнерства: в рамках обговорення "Drone Deal" президент Володимир Зеленський заявив про можливість експорту надлишкових морських дронів українського виробництва, таких як Sea Baby і Magura V7, до партнерських країн, зокрема США.
Презентація нашого дослідження в Naval Postgraduate School у Монтереї та Naval Academy в Аннаполісі викликала великий інтерес серед американських партнерів, які прагнуть дізнатися більше про досягнення та досвід України. Це демонструє, що ми враховуємо пріоритети наших партнерів і пропонуємо готові рішення, а не лише обмінюємося інформацією.
Другий метод полягає в ідентифікації спільних загроз національній безпеці для Сполучених Штатів та України, а також у розробці спільних стратегій для їх подолання.
Яскравий приклад -- наше дослідження ланцюгів постачання БпЛА. Одним із ключових викликів для обох країн є залежність від китайських комплектуючих.
Ми дослідили потенційний вплив цієї проблеми на Сполучені Штати, у разі необхідності налагодження масового виробництва власних дронів в умовах військового конфлікту, та представили наші пропозиції щодо вирішення цієї ситуації.
Для участі в нашій делегації в США ми запросили досвідчених військових фахівців, зокрема операторів дронів та експертів у сфері досліджень і розробок, які мають практичний досвід роботи в умовах бойових дій. Подібні делегації підкреслюють нашу глибоку експертизу й свідчать про важливість України як надійного союзника.
Одним з яскравих прикладів нашої діяльності став захід, проведений у Лос-Анджелесі. Замість традиційного масового форуму, ми зосередилися на детальному вивченні потреб і проблем нашої цільової професійної спільноти.
Ми зрозуміли, що для побудови довгострокової співпраці необхідно бути частиною екосистеми оборонних технологій.
Захід відбувся в Ель Сегундо, Каліфорнія, який є "серцем" американської індустрії оборонних технологій, а не у звичних політичних центрах, як Вашингтон.аме там ключові рішення приймаються виробниками, інвесторами та військовими.
2. Структура
Ми вирішили провести захід у закритому режимі, лише для запрошених гостей, без участі журналістів і політиків. Це сприяло формуванню атмосфери довіри та створило умови для відвертої і конфіденційної бесіди.
3. Співпраця
Форум складався з панельних обговорень та приватних сесій, які слугували майданчиком для безпосередньої співпраці. На цих заходах американські компанії та венчурні фонди мали можливість отримати прямі відгуки від українських військових про їхній бойовий досвід.
Учасники зазначали, що саме такий закритий формат і акцент на націленість на експертизу стали ключовими чинниками для налагодження довіри.
Основний висновок: якщо ми успішно підкреслюємо свою експертизу та переваги для партнерів, вони починають активно підтримувати нас, адже співпраця з Україною стає для них вигідною стратегією.
Щоб забезпечити стійкість підтримки США, Україна має інституціоналізувати свій статус. Наша мета -- закріпити партнерство на рівні законів та економічних інтересів, а не лише на рівні політичних обіцянок.
Рішення щодо підтримки формуються не лише в Білому домі, але й завдяки впливовим групам: аналітичним центрам, ветеранським організаціям, лобістам індустрії та співробітникам Конгресу. Відсутність сталої української присутності в цих колах створює вакуум, який заповнюють російські або ізоляціоністські наративи. Україна має показати, що вона може перемогти.
#Журналіст #Україна #Володимир Зеленський #Президент (державна посада) #Бойові дії #Сполучені Штати #Демократія #НАТО #Дрон #Безпілотний літальний апарат #Республіканська партія (США) #Комунікація #Каліфорнія #Лобіювання #Чорне море #Стратегія #Китай (регіон) #Ізраїль #Вашингтон, округ Колумбія #Тайвань #Бойовий досвід #Південна Корея #Північна Корея #Екосистема #Лос-Анджелес #Пейзаж #Національна безпека #Еліта #Дослідження та розробки #Напівпровідниковий #Адвокація #Азіатсько-Тихоокеанський регіон #Конгрес Сполучених Штатів Америки #Монтерей, Каліфорнія #Військово-морська академія США #Військово-морська аспірантура #Аннаполіс, Меріленд