Школа вчить виживати, а не мислити, вважає він
Українська освіта переживає глибоку системну кризу, яка триває десятиліттями. Викладач фізики та астрономії Андрій Карбовничий з Українського державного університету науки та технологій у Дніпрі висловився про причини цієї кризи та намітив шляхи вирішення.
У своєму повідомленні він критикує безсистемність, бюрократію та вплив некомпетентних управлінців, які зводять нанівець освітній процес.
Карбоводчеський зазначає, що коріння безладдя криється в тих, хто відповідає за його організацію. Ці "менеджери" зазвичай позбавлені необхідних знань і практичного досвіду, що ускладнює їхню здатність здійснювати ефективні реформи в освіті. Це парадокс, який вже давно став звичним: некомпетентні люди беруть на себе управлінські функції над компетентними спеціалістами.
"Тридцятирічний досвід освітніх реформ показує, що некомпетентні чиновники не здатні побудувати систему, яка б формувала критично мислячих та духовно зрілих людей," - підкреслює Карбовничий.
Автор підкреслює зниження значення основних наук, зокрема фізики. Він зазначає, що багато чиновників, які зазвичай не мають глибоких знань у цій галузі, не усвідомлюють її зв'язку з розвитком інтелектуальних здібностей. Це, в свою чергу, призводить до недооцінки ролі фізики у формуванні як творчого, так і логічного мислення, необхідного не лише для науковців, але й для юристів, економістів, робітників та політиків.
"Світ базується не на безглуздості, а на тих, хто володіє знаннями та навичками," - підкреслює викладач.
Карбовод презентує ряд заходів, здатних суттєво змінити становище:
Нагадаємо, що квітів України атакують у Telegram: здирники публікують фото дітей із образами, вимагаючи гроші за видалення
Раніше ми розповідали, що шкільна освіта в Україні "вбиває" дитячі таланти: чому українські школярі не здобувають знань
#Дніпро #Учитель #Школа #Історія #Фізика #Політик #Астрономія #Економіст #Парадокс