"Я придбав цю машину до того, як Маск втратив розум". Таку наклейку англійською мовою розмістив на своєму електромобілі Tesla Model Y графічний дизайнер з німецького Пфорцхайма, Патрік Шнайдер. Він самостійно створив цей стікер у своєму маленькому офісі, зіштовхнувшись кілька місяців тому з критичними висловлюваннями оточуючих.
В Німеччині почали відчувати незручність при використанні автомобілів Tesla.
У той час глава автобудівника Tesla Ілон Маск дедалі активніше долучався до передвиборчої кампанії Дональда Трампа, і Патрік Шнайдер визнав за потрібне наголосити, що йому подобається їздити на електромобілі культового бренду, але він при цьому зовсім не поділяє політичних поглядів керівника і найбільшого акціонера цієї американської корпорації.
Відтоді, як Ілон Маск займається передвиборною агітацією ще й у ФРН, прицільно підтримуючи правопопулістську і частково правоекстремістську партію "Альтернатива для Німеччини" (АдН), потребу відмежуватися від американського підприємця відчуває дедалі більша кількість німецьких власників електромобілів Tesla. Патрік Шнайдер знає про це не з чуток: він почав продавати свою наліпку за 7,50 євро в інтернеті та щодня отримує тепер у середньому 100-120 замовлень, переважно з Німеччини, хоча й не тільки.
Історія цього успішного малого бізнесу, розказана німецьким тижневиком Der Spiegel, наочно ілюструє дедалі більші іміджеві проблеми того великого бізнесу, яким займається в Німеччині Ілон Маск. Адже єдиний європейський автозавод компанії Tesla він побудував 2022 року в Грюнхайді під Берліном із прицілом насамперед саме на німецький автомобільний ринок - найбільший у Європі.
Але потім Маск-політик став дедалі більше шкодити Маску-підприємцю, у всякому разі у ФРН. Це почалося з соціальної мережі X, яка почала масово втрачати великих німецьких клієнтів - університети і наукові спільноти, футбольні клуби і державні установи. Усі вони закривають свої акаунти на цій платформі, звинувачуючи її в алгоритмічному посиленні популістського контенту вкрай правого спрямування.
У 2024 році продажі Tesla у ФРН впали на 41 відсоток
А тепер та наполеглива реклама, яку Ілон Маск робить партії АдН, що має зв'язки з неонацистськими колами (і до того ж вороже ставиться до будь-яких електромобілів), стає антирекламою для продукції найбільшого у світі (поки що) виробника машин на електричній тязі. Причому відбувається це в ситуації, коли у Tesla минулого року і без того сильно впали продажі в Німеччині: вони впали на 41 відсоток до 37 574 одиниць.
Це відбулося на фоні загального зниження попиту на автомобілі, що працюють виключно на електричних двигунах (Battery Electric Vehicle, BEV). Головною причиною стало несподіване скасування субсидій для покупців електромобілів урядом Німеччини наприкінці 2023 року через бюджетні труднощі. Проте, в 2024 році весь німецький ринок нових BEV зменшився "лише" на 27,4%, тож попит на продукцію Tesla знизився набагато більше, ніж на електромобілі багатьох інших виробників.
Це навряд чи можна пов'язати з політичною ситуацією, скоріше, причина криється в збільшенні асортименту нових моделей від конкурентів і поступовому зносу моделей Tesla Model Y і Tesla Model 3. Однак, варто зазначити, що мережа магазинів Rossmann, яка спеціалізується на парфумерії, галантереї та аптечних товарах, і має понад дві тисячі відділень у Німеччині та більше чотирьох тисяч у Європі, ще влітку минулого року оголосила про рішення припинити закупівлю електромобілів Tesla для свого автопарку.
Тоді це був ще, радше, поодинокий випадок. Однак останніми тижнями список німецьких корпоративних клієнтів, які відмовляються від подальшої співпраці з фірмою Ілона Маска, почав досить швидко розширюватися.
#Університет #Європа #Дональд Трамп #Підприємництво #Сполучені Штати #Німеччина #Берлін #Дизайн #Машина. #Бізнес #Інтернет #Роздрібний магазин #Бренд #Товари #Ілон Маск #Англійська мова #Корпорація #Євро #Попит #Тесла, Інк. #Електромобіль #Контент (медіа) #Субсидія #Альтернатива для Німеччини #Tesla Model Y #Дзеркало. #Tesla Model 3 #Електродвигун