Середина листопада - це час, коли світ шосейного велоспорту переживає свою найактивнішу фазу міжсезоння. Після напруженого сезону гонщики беруть паузу та замислюються над планами на наступний рік. Проте цей період не позбавлений цікавих подій у велоспорті, про які ми сьогодні розповімо. Пропонуємо вашій увазі підбірку найцікавіших новин із вело-світу за минулий місяць.
Мауро Веньї залишив свою позицію директора велоспорту в RCS Sport та керівника Джиро д'Італія. Він займав цю посаду з 2014 року, коли змінив Мікеле Аквароне. Останнім досягненням 66-річного функціонера стало створення маршруту Джиро д'Італія-2026, презентація якого запланована на 1 грудня.
Тадей Погачар вже висловив свої амбіції щодо наступного сезону, заявивши, що його основними цілями стануть Тур Фландрії та Париж - Рубе.
Середина жовтня стала важливим моментом для лідера Movistar Енріка Маса, оскільки він переніс операцію з видалення варикозного розширення вен на лівій нозі. Проте, не варто хвилюватися за підготовку іспанського гонщика до нового сезону — в нього є достатньо часу для відновлення.
Однак, статус Маса як капітана Movistar у наступному сезоні викликає чимало запитань. І справа тут не лише в підписанні Кіана Уйтдебрукса — в команді відбуваються серйозні зміни. Менеджер, який незмінно керує командою з моменту її заснування в 1980 році, 70-річний Еусебіо Унсуе, поступово відходить від активної роботи.
Керівництво командою перейде до його сина Себастьяна та колишнього генерального менеджера Jayco AlUla Метью Уайта, який займе позицію голови змагального відділу команди.
Movistar наприкінці трансферного вікна може приготувати сенсаційний трансфер, повернувши Річарда Карапаса до своїх рядів. Олімпійський чемпіон Токіо вже захищав кольори Movistar з 2016 по 2019 рік, і саме в цей період, у 2019 році, він завоював свій перший і єдиний Гран-тур — Джиро д'Італія, виступаючи під керівництвом Унсуе. Контракт Карапаса з EF Education триватиме до кінця 2025 року, і наразі у Річарда немає угоди з жодною командою на наступний 2026 рік.
Ну а поки що Movistar примудрився двічі за тиждень вляпатися у допінг-скандали. Спочатку бразилець Вінісіус Ранжел отримав 20-місячну дискваліфікацію за те, що тричі протягом 12 місяців не надав вірної інформації про місце свого розташування.
Ситуація з Ойєром Ласкано стає дедалі заплутаніша. У 2025 році він вже представляв команду Red Bull Bora, але раптово зник з гонок після Париж - Рубе. Як з'ясувалося, у його біопаспорті були виявлені аномальні показники, що стосуються періоду 2022 - 2024 років, коли іспанець ще виступав за Movistar.
Невдовзі іспанське видання El Pais опублікувало інформацію про те, що Ласкано, ймовірно, вживав ЕПО. Це підтвердили три незалежні експерти. У період з 2022 по 2024 роки у його біопаспорті було зафіксовано чотири відхилення від норми.
Ласкано тимчасово усунули від участі у змаганнях до завершення розслідування, яке стосується його справи. Іспанець заперечує всі висунуті проти нього звинувачення та має намір оскаржити своє відсторонення.
Гонщики команди Arkéa-B&B-Hotels, яка завершила своє існування в кінці цього сезону, активно шукають нові можливості в інших колективах. Наприклад, Крістіан Родрігес уклав угоду з XDS Astana на один рік.
Під загрозою ліквідації опинилася ще одна французька команда — Total Energies, чий титульний спонсор з літа 2025 року вже здійснює інвестиції в Ineos Grenadiers. Проте компанія підтвердила, що підтримуватиме проєкт Жана-Рене Бернадо до кінця 2026 року. У команди залишився рік, щоб знайти нового спонсора.
В кінці сезону було визначено склад команд Світового туру на новий трирічний період. До елітного дивізіону потрапили Lotto, Israel Premier Tech та UnoX, тоді як з нього вилетіли Cofidis, Intermarche та Arkéa-B&B-Hotels. Проте, як уже згадувалося, Arkéa-B&B-Hotels припинила своє існування, а Intermarche об'єдналася з Lotto, тож фактично своє місце в Світовому турі втратила лише команда Cofidis.
Утім, французький проєкт зберіг автоматичне запрошення на гонки Світового туру, разом зі швейцарськими Tudor Cycling і Q36.5.
Серед команд, які можуть розраховувати на отримання вайлдкарт для участі в Гран турах наступного сезону, виявилися Total Energies, Caja Rural, Burgos, Unibet Tietema Rockets, Polti, Kern Pharma та Bardiani. На жаль, у наступному році ми точно не побачимо такі команди, як Euskaltel Euskadi та Solution Tech Vini Fantini, до складу яких входить Кирило Царенко. Проте сам українець поки що не має контракту на наступний сезон.
Гонщик команди Decathlon Ag2r Бенуа Конефруа уклав дворічну угоду з UAE Emirates. Це рішення можна розглядати як альтернативу для Рафала Майки, який завершив свою кар'єру. Крім того, UAE Emirates продовжила контракти з Тімом Велленсом на два роки, а також з Юліусом Йохансеном і Вегардом Лангеном, які підписали угоди на один сезон.
Організація літньої Олімпіади 2028 року в Лос-Анджелесі в липні, а не в серпні, призвела до серйозних труднощів у плануванні велогонок цього року. Тур де Франс, ймовірно, доведеться перенести на червень або ж перенести на серпень, причому перший варіант виглядає більш реалістичним. В даний час Люксембург і Прага змагаються за можливість прийняти старт Тур де Франс 2028.
Команда Unibet Tietema Rockets уклала угоду на наступний сезон із Воутом Пулсом та Віктором Лафеєм. Хоча в вересні повідомлялося, що Лафей має намір завершити кар'єру через постійні проблеми зі здоров'ям, він вирішив ще раз спробувати повернутися до своєї колишньої форми перед Туром де Франс-2024. З урахуванням того, що команда також підписала зіркового спринтера Ділана Груневегена, шанси на отримання вайлдкард для участі в Турі де Франс значно зростають.
- Вуельта-2026 стартуватиме у Монако. Там же відбудеться і церемонія презентації маршруту гонки, вона запланована на 12 грудня.
Після злиття з Lotto більшість зіркових гонщиків команди Intermarche Wanty вирішили покинути проєкт. Лауренс Рекс продовжить кар'єру в Soudal Quick Step, Юго Паж приєднається до Cofidis, Луїс Барре стане частиною Visma Lease a Bike, а Гербен Тейсен підсилить спринтерську команду Alpecin Deceuninck.
Біньям Гірмай підпише контракт з Israel Premier Tech. На його послуги також претендувала команда XDS Astana, однак фінансові вимоги Гірмая (він хотів отримувати 2,7 мільйона євро щорічно) виявилися занадто великими для проєкту Олександра Вінокурова.
- Німецька мережа супермаркетів Lidl стала не просто спонсором, а мажоритарним акціонером команди Lidl Trek. Американський виробник велосипедів залишиться одним із співвласників команди, проте втратив контрольний пакет акцій.
Амбіції у Lidl максимальні: побудувати команду №1 у світовому велоспорті - звісно ж, цей план включає збільшення бюджету. Також вони планують побудувати новий центр підготовки із залученням ІТ-компанії Schwarz Digits.
Флоріан Ліповітц, один із провідних гонщиків команди Red Bull Bora, оголосив, що в наступному сезоні його основна мета — знову завоювати Тур де Франс. Німецький спортсмен визнає, що Тадей Погачар є надто сильним суперником, але вважає, що боротьба за друге місце з Йонасом Вінгегором цілком досяжна.
- Інша зірка Red Bull Bora, Прімож Рогліч, у 2026 році планує виступити на Тур де Франс і Вуельті.
- Про завершення кар'єри у віці 31 року оголосив відомий італійський спринтер польського походження Якуб Маречко.
- 30-річний італійський гонщик Джованні Карбоні тимчасово відсторонений від змагань через підозрілі показники його біопаспорту. В 2025 році він виступав за Unibet Tietema Rockets, проте аномальні показники біопаспорту були зафіксовані ще в 2024 році, коли італієць захищав кольори континентальної JCL Team UKYO.
Зірковий ветеран команди Jayco AlUla, Майкл Меттьюз, продовжив свою співпрацю з австралійською командою ще на два роки. Крім того, Jayco AlUla підписала дворічний контракт із німецьким спринтером Паскалем Аккерманном, який раніше виступав за Israel Premier Tech.
Команда Soudal Quick Step оголосила про укладення однорічного контракту з 22-річним американським велогонщиком Люком Ламперті, який раніше виступав за EF Education EasyPost. У свою чергу, під керівництвом Джонатана Вотерса, команда підписала 21-річного канадського спортсмена Майкла Леонарда з Ineos Grenadiers. Крім того, Soudal Quick Step зміцнила свій склад, підписавши чинного чемпіона Мексики серед юніорів, Хосе Саїда Сіснероса.
- Israel Premier Tech все ж не вистояла під тиском пропалестинських активістів і своїх же спонсорів, і відмовилася від ізраїльської реєстраціє та слова "Israel" у назві. Втім, навіть це не допомогло зберегти свого ключового спонсора, Premier Tech.
Канадська компанія вирішила, що навіть після ребрендингу ця команда є надто токсичним проектом для підтримки, тому припинила співпрацю. Однак у світі велоспорту Premier Tech не збирається йти: канадці можуть стати новим спонсором команди Alpecin Deceuninck. Оскільки команда Ван дер Пула та Філіпсена завершила угоду з Deceuninck, новий спонсор стане для них дуже своєчасним.
Для керівництва колишньої команди Israel Premier Tech це рішення стало справжнім шоком. Проте в колективі запевняють, що вони продовжать свою діяльність під новою назвою Cycling Academy та отримають швейцарську ліцензію.
Наразі команда провела прощання з деякими гонщиками, серед яких виявився і Кріс Фрум. Його можливості знайти нову команду на наступний сезон поступово зменшуються.
- Олімпійський чемпіон Ріо-2016 у груповій гонці Грег Ван Авермат став чемпіоном Ironman у віковій групі AG40.
На відомій одноденній велогонці Гент - Вевельгем у 2026 році планується суттєве оновлення. Стартовий пункт буде перенесено з Іпра до Міделкерке, а нова угода укладена на десятирічний термін. Крім того, організатори вирішили змінити назву змагання на "На полях Фландрії".
Останнім часом активно обговорюють ситуацію навколо Йонаса Вінгегора. Здається, у данського гонщика виникли суперечки з керівництвом Vimsa Lease a Bike стосовно планування гоночного графіка на 2026 рік. Вінгегор прагне взяти участь у Джиро д'Італія, тоді як у команді наполягають на тому, щоб він зосередився виключно на Тур де Франс.
Ще раніше у ЗМІ почали ходити чутки про те, що у майбутньому Вінгегор може перейти в UnoX. Проте якщо раніше про це йшлося як про якусь віддалену перспективу, то нещодавно італійський журналіст Беппе Конті заявив, що норвезька команда хоче підписати Йонаса вже зараз, викупивши контракт у Visma Lease a Bike, і готова надати йому повну свободу вибору гоночного календаря.
- Q36.5 оголосила про підписання контракту із зірковим ірландським спринтером Семом Беннетом, останньою командою якого був Decathlon Ag2r.
- Red Bull Bora розпочала співпрацю зі знаменитим фахівцем Аланом Пайпером. 65-річний австралієць стане стратегічним консультантом команди. Попереднім місцем роботи Пайпера була UAE Emirates, яку він був змушений покинути в 2022 році через боротьбу із онкологічним захворюванням.
У той же час, команду Red Bull Bora залишив Бернхард Айзель, який протягом чотирьох років обіймав посаду спортивного директора. Він продовжить свою кар'єру в Lidl Trek, де займе аналогічну позицію. Цікаво, що до Lidl Trek також приєднався відомий екс-учасник Тур де Франс Френк Шлек, який очолить жіночу команду як спортивний директор.
У Руанді планується введення нової багатоденної велогонки. Мета полягає в організації змагання у 2027 році, з подальшим прагненням до отримання статусу гонки Світового туру через кілька сезонів. Найбільш вірогідний час проведення - січень.
Президент UCI Давід Лаппартьєн повідомив, що команди відмовилися від пропозиції запровадження обмеження на бюджети. Відзначалася схема, за якою команди, що перевищують встановлену межу, повинні були б сплачувати штраф, який потім розподілявся б між найменш забезпеченими командами.
- Ремко Евенепул розглядає два варіанти календаря на 2026 рокі. Обидва передбачають участь у Тур де Франс. Проте один варіант передбачає також виступ на Джиро д'Італія, а інший - більш насичену програму весняних класик із участю в Мілан - Сан Ремо та Турі Фландрії. Остаточне рішення бельгієць ухвалить після 1 грудня, коли буде презентований маршрут Джиро.
Водночас, той же Беппе Конті стверджує, що сам Ремко не бажає їхати ні Джиро, ні Тур, а на участі у "Великій петлі" неполягає його нова команда, Red Bull Bora. Сам же бельгієць хотів би зробити ставку на весняні класики та Вуельту, а також планує здійснити спробу побити годинний рекорд Філіппо Ганни.
У 2025 році стало відомо про секрет вражаючого зростання Поля Маньє. З'ясувалося, що істотний прогрес талановитого французького спринтера команди Soudal Quick Step відбувся завдяки зміні особистого тренера. Він розпочав роботу з екс-наставником збірної Бельгії Фредеріком Броше, який радикально трансформував його тренувальний режим.
Якщо раніше Маньє працював із акцентом на високоінтенсивні тренування, то Броше зробив ставку на підвищення витривалості. Поль, водночас, і не втратив у спринтерській вибуховості, і при цьому скинув декілька кілограм ваги, покращивши свою витривалість.
- Власник Ineos Grenadiers Джим Реткліфф відмовився збільшувати бюджет команди, який наразі становить 50 мільйонів євро на рік. Більше того: свої внески в команду він знизить до 35-40 мільйонів, решту 10-15 мільйонів вкладатиме новий спонсор, Total Energies.
22-річний велогонщик команди Bahrain Victorious, Фінлі Пікерінг, з наступного сезону перейде до Jayco AlUla. Його угода з британським спортсменом розрахована на два роки.
#Франція #Сполучене Королівство #Прага #Президент (державна посада) #Календар #Італія #Українці #Бюджет #Північна та Південна Америка #Швейцарія #Польський народ #Іспанія #Євро #Американці #Бельгія #Ізраїль #Токіо #Капітан (збройні сили) #Австралія #Французька мова #Лос-Анджелес #Олімпійський чемпіон #Бразилія #Люксембург #Газета. #Об'єднані Арабські Емірати #Aurochs #Лідл. #Фламандський регіон #Париж-Рубе #Movistar #Астана #Кріс Фрум #Велосипедний спорт #Джиро д'Італія #Іспанці #Тур де Франс #Тур Фландрією (чоловіки) #Cofidis (велосипедна команда) #Монако #Red Bull Racing #Unibet #Крістіан Родрігес #El País #Бургос