
Які заходи можуть полегшити трафік на вулицях української столиці? На це питання відповіла архітекторка, урбаністка та активістка, співзасновниця Urban Reform School Олександра Нарижна в інтерв'ю з РБК-Україна.
За словами архітекторки, причини київських заторів досить типові для великих мегаполісів.
"Велика кількість киян покладається на свої автомобілі. Згідно з даними TomTom, Київ потрапив до списку 30 найбільш перевантажених міст планети. Багато людей обирають автомобіль навіть для невеликих подорожей, оскільки громадський транспорт не завжди забезпечує швидкість, надійність або зручність при пересадках," - зазначає експертка в галузі урбаністики.
Зростання кількості автомобілів у місті також створює додаткові труднощі - кількість машин невпинно збільшується, тоді як дорожня інфраструктура залишається незмінною. Київ вже майже досяг моменту, коли кількість зареєстрованих автомобілів дорівнює числу водіїв, які активно користуються ними.
Які причини утворення заторів у Києві та які практичні заходи можуть допомогти їх зменшити? (фото: РБК-Україна)
"У столиці України, Києві, існує серйозна проблема з паркуванням: вільні місця практично відсутні, що змушує водіїв витрачати багато часу на пошуки паркомісця, що лише погіршує ситуацію з заторами. Особливо в години пік ситуацію ускладнюють вантажівки, служби доставки та будівельна техніка," - зазначає Нарижна.
Ще один фактор - застарілі схеми світлофорів і перехресть, які не завжди ефективно розподіляють потоки. А пішохідна й велоінфраструктура досі не розвинена так, щоб люди масово пересідали з авто.
Просте розширення доріг не є рішенням проблеми. Урбаністка підкреслює, що це призводить до явища, відомого як induced demand, коли нові дорожні смуги швидко заповнюються автомобілями.
"Необхідні комплексні рішення на рівні міської політики: вдосконалення громадського транспорту, розвиток інфраструктури для пішоходів і велосипедистів, обмеження руху вантажівок у години пік, а також реформа системи паркування, яка матиме на меті ефективне управління попитом, а не лише накладення штрафів", - зазначає вона.
У численних європейських містах вже діють успішні системи.
Лондон, наприклад, вдалося зменшити трафік на дорогах на 15-20% завдяки впровадженню плати за в'їзд у центр міста, відомої як congestion charge.
У Парижі й Відні підвищення тарифів на паркування скоротило кількість поїздок на авто, натомість зросла популярність громадського транспорту та велосипедів.
Нарижна підкреслює, що в столиці вже існує надійна інфраструктура, зокрема електронний квиток та три зони для платного паркування.
Вона впевнена, що якщо ці системи розвинути, то "можна зменшити затори на 10-15% вже за 2-3 роки".
Які причини утворення заторів у Києві та які практичні заходи можуть допомогти їх зменшити? (фото: РБК-Україна)
Йдеться не лише про покарання, а й про комфорт: швидкісний транспорт, зручні пересадки, зрозумілу тарифну політику.
Адже поки вийти з дому й доїхати на роботу громадським транспортом - це квест, автомобілів на дорогах менше не стане.
#Європа #Архітектор #Київ #Лондон #РБК-Україна #Машина. #Громадський транспорт #Відень #Світлофор #Велосипед #Вантажівка. #Затори на дорогах #Година пік #TomTom #Метрополіс