Охорона від "інфоциган" і шахраїв: в українських навчальних закладах може бути введено новий курс.

Учнів навчатимуть відрізняти неправдиву інформацію.

Сучасні діти буквально живуть у цифровому світі. Вони без проблем орієнтуються в соцмережах, швидко знаходять інформацію, але не завжди можуть відрізнити правду від фейків. Учитель української мови та літератури, переможець премії Global Teacher Prize Ukraine 2021 Артур Пройдаков переконаний: в українських школах потрібно викладати основи критичного мислення та цифрової гігієни.

Кількість шахрайських схем, дезінформації та маніпуляцій в інтернеті продовжує невпинно зростати з кожним роком. Багато людей піддаються цим пасткам через недостатній рівень навичок критичного мислення та аналізу інформації. Наприклад, можна згадати повідомлення типу "Привіт, будь ласка, проголосуй за мою племінницю! Ось це посилання". На жаль, тисячі користувачів, не задумуючись, переходять за такими посиланнями і втрачають контроль над своїми обліковими записами.

Пройдаков підкреслює, що, хоча предмет "Критичне мислення" ще не введений у навчальну програму, важливо впроваджувати цю навичку в уже наявні дисципліни. "Школа повинна стати центром формування критичного мислення. Викладач має можливість вбудувати його у свій урок, незалежно від того, який навчальний предмет він викладає", - зазначає педагог.

Пройдаков демонструє на власному прикладі, як можна здійснити цей процес. Наприклад, під час уроку української мови він приносить три статті: дві з перевірених джерел і одну - з анонімного Telegram-каналу. Учням ставиться завдання виявити, яка з цих статей є фейковою.

"Учні вивчають різноманітні матеріали, проводять аналіз та знаходять інформаційні джерела. Вони швидко помічають, що в анонімних новинах відсутні посилання на первинні джерела, неясно, хто є автором, а стиль подачі інформації - маніпулятивний", - ділиться думкою вчитель.

Ще один цікавий спосіб - порівняння текстів, написаних людиною та штучним інтелектом. "На уроках можна давати учням рядки тесту і запитувати: що написав чат-GPT, а що - Тарас Шевченко?" - ділиться Пройдаков.

На даний момент окремого предмета не існує, і в найближчі роки його поява виглядає малоймовірною. Однак у 2027 році, коли вступить в силу реформа старшої профільної освіти, ситуація може зазнати змін.

Освітяни переконані: такі навички необхідно впроваджувати вже зараз. "Нині шкільна програма цього не вимагає, і ми трішки відірвані від реальності. Але це те, що потрібно робити вже сьогодні", - наголошує Пройдаков.

Нагадуємо про особливості дистанційного навчання: які вимоги можуть ставити вчителі, а які — ні.

Раніше ми розповідали, що телефони є недоторканністю учнів: українським школам порадили шукати інші методи дисципліни

#Тарас Шевченко #Учитель #Українська мова #Школа #Соціальна мережа #Дистанційна освіта #Штучний інтелект #Критичне мислення #Global Teacher Prize Ukraine

Читайте також

Найпопулярніше
Древко на гербі
У бібліотеку Ірландії повернули книгу, яка була втраченя більш ніж 50 років.
Акторку з популярного серіалу "Сексуальне виховання" викликали до суду у справі про сексуальне насильство: деталі ситуації.
Актуальне
Огляд Parimatch: Інноваційний майданчик азартних розваг
У печері виявили язичницький культовий центр.
Експерт вказав на чотири слабкі сторони програм в університетах.
Теги