Останнім часом адвент-календарі стали невід'ємною частиною різдвяних свят. І якщо ще кілька років тому українці сприймали їх як якусь "європейську дивину", то сьогодні на українському ринку можна знайти календарі на будь-який смак та гаманець. Причому не лише для дітей та дорослих, чоловіків та жінок, але навіть для домашніх улюбленців.
Адвент-календарі здатні перетворити очікування Різдва на справжнє свято, а маркетингові стратегії брендів відкривають можливості для підбору персоналізованих подарунків, що враховують інтереси конкретних людей. Як функціонує ця система, чому адвент-календарі набирають все більшої популярності і як можна зробити цей презент ще більш корисним? Відповіді на ці запитання ви зможете знайти в матеріалі Фокусу.
Універсальний і неповторний: ключ до успіху.
Адвент-календар - це не просто календар, а спосіб зробити очікування свят ще більш захоплюючим та радісним. Психолог Марина Деркач бачить головну причину величезної популярності адвент-календарів у тому, що вони, якщо можна так сказати, одночасно закривають емоційну потребу і вирішують питання з подарунком з мінімальними зусиллями.
Розпочнемо з того, що адвент-календар має величезний емоційний аспект. Як зазначає психолог Марина Деркач у бесіді з Фокусом, очікування свята часто приносить більше радості, ніж саме святкування. По-друге, цей подарунок є універсальним, адже він припаде до душі як дітям, так і дорослим. І, по-третє, попри свою універсальність, адвент-календар може бути й унікальним, адже його можна адаптувати під різні інтереси, а ціни варіюються від 80-90 гривень до кількох тисяч.
Сучасний адвент-календар з сюрпризами, що ховаються за маленькими дверцятами, виник завдяки німецькому видавцеві Герхарду Лангу в 1920-х роках. Його мама, готуючи безе напередодні Різдва, прикріплювала ці ласощі до картонної основи, щоб син міг відраховувати дні до свята. Коли Герхард подорослішав і став власником друкарні, його компанія першою в світі випустила адвент-календар, що містив 24 яскраві ілюстрації на різдвяну тематику.
Які різновиди адвент-календарів доступні в українських магазинах?
Традиційний адвент-календар має форму коробки-будинку з 24 маленькими віконцями або дверцятами, за якими ховаються різноманітні сюрпризи. Зазвичай це смачні ласощі, але можливі й інші різноманітні подарунки. Протягом періоду з 1 по 24 грудня дитина щодня відкриває нове віконце, отримуючи маленький подарунок і з нетерпінням очікуючи на святкове Різдво, яке наближається.
Існує безліч різновидів адвент-календарів: від традиційних, наповнених шоколадками та цукерками, до більш оригінальних варіантів з іграшками, дитячими прикрасами, чаями та кавами, косметикою й парфумами, а також алкоголем та інтимними іграшками. І дорослі з не меншим захопленням, ніж діти, відкривають нові віконця щодня. Такі сюрпризи створюють атмосферу свята, незалежно від віку, і це особливо важливо в наш час.
Не лише забава: як календар сприяє процесу навчання
Адвент-календарі можуть стати не лише джерелом розваги, але й потужним інструментом для розвитку логічного мислення. Вони можуть включати різноманітні завдання, ігри, загадки, питання та цікаві факти, і такі концепції вже активно використовуються в освітньому процесі. Наприклад, Нова Українська Школа запропонувала креативні ідеї для створення математичного адвент-календаря, що стане в нагоді вчителям, які прагнуть впровадити нестандартні освітні підходи у свої уроки.
Короткі та захоплюючі активності дозволяють учням дізнаватися про щось нове, практикуватися, виконувати нестандартні завдання, розгадувати, розшифровувати та розплутувати. І, звичайно, перевіряти свої знання, хоч перевіркою це й не виглядає, адже все відбувається практично в ігровій формі.
Математичні адвент-календарі можна використовувати для формування як математичної, так і фінансової грамотності. Хоча унікальний фінансовий календар можна створити самостійно. Наприклад маленькі діти за допомогою такого календаря можуть розширювати словниковий запас словами "гроші", "банк", "купюра", "бюджет", "зарплата", "готівка", "безготівковий розрахунок" тощо.
А, скажімо, з учнями початкової школи можна пограти в "сімейний бюджет". Завданням на перший день може бути розібрати витрати родини, на другий -- скласти список покупок на день, на третій -- сходити в магазин з батьками, на четвертий -- приготувати разом страву з запланованих та куплених продуктів. Адвент-календар допоможе систематизувати отримані знання та закріпити їх.
Відчуття захоплюючого процесу гри можна досягти, створюючи кишеньки та конвертики, які пробуджують цікавість і спонукають до виконання завдань. Тут неможливо втомитися, оскільки адвент-календар має свої правила: кожен день — нове завдання. Використання адвент-календаря сприяє розвитку кмітливості, творчого мислення, планування дій та оцінки результатів.
Оригінальні концепції для підприємництва: від презентації інновацій до побудови ефективних продажів.
Якщо для споживачів адвент-календарі є приємним елементом передріздвяних днів, то для бізнесу - потужним маркетинговим інструментом, який можна використовувати для залучення та утримання клієнтів. Чимало великих компаній, таких як Dior, Chanel, LEGO, використовують концепцію календарів для просування своїх продуктів. Для них це стає не тільки способом збільшити продаж у святковий сезон, а й можливістю представити новинки широкої аудиторії.
У малому бізнесі адвент-календар може стати ідеальним інструментом для створення "воронки продажів", що веде потенційного покупця від першого знайомства з товаром або послугою до фактичної покупки. Маркетологи відзначають, що тут немає жорстких правил - все залежить від вашого продукту, вашого підходу та вашої маркетингової стратегії. Крім того, такий календар можна реалізувати не лише на місяць, а й на цілий рік.
Ось ідея: створіть календар з 12 віконцями, по одному для кожного місяця, і вкладіть у нього 12 сюрпризів. Якщо ви займаєтеся б'юті-індустрією, ці сюрпризи можуть включати безкоштовний манікюр, подарунковий крем, знижки на послуги, ароматизовані свічки тощо. Проте, щоб цей календар став ефективним інструментом для залучення клієнтів, важливо ретельно обміркувати порядок розподілу подарунків та визначити, які з них будуть найбільш актуальними в кожному місяці.
Ще одним із переваг такого календаря є те, що в період різдвяно-новорічних свят спостерігається максимальний попит на різноманітні товари. Завдяки продажу календарів, бізнес не лише забезпечує себе клієнтами на цілий рік, але й розширює свою клієнтську аудиторію, адже адвент-календарі зазвичай купують як подарунки.
#Україна #Емоції #Психолог. #Календар #Німеччина #Бюджет #Бізнес #Роздрібний магазин #Товари #Українська гривня #Чай #Кнопка #Різдво #Маркетинг #Феліс. #Принтер (видавнича справа) #Картон #Кондитерські вироби #Пекло. #Цукерки. #Торт. #Косметика #Шанель