''Скільки ще триватиме плутанина між дистанційним навчанням та очним форматом?'' У соціальних мережах розгорнулася нова дискусія щодо ''квазінавчання'' в університетах.

Виконувачка обовʼязків ректора Київського авіаційного інституту Ксенія Семенова ініціювала обговорення в соціальних мережах з приводу онлайн-навчання. В університетах існує три основні формати освіти: очний, заочний і дистанційний. Після пандемії COVID-19 та початку широкомасштабної війни студенти вступали на очну форму навчання, але фактично проходили освітній процес у дистанційному режимі.

Про це Семенова написала у Facebook. За її словами, дистанційка стала "квазінавчанням", адже немає контрою занять, реального викладання та навчання. Натомість є попит. Адже студенти можуть при цьому працювати, не вчитися, але отримати диплом.

"Під час ковіду студенти очної форми навчалися онлайн. Потім вторгнення - те саме, особливо в прифронтових регіонах. Студенти вступали на очну, але фактично були на дистанційній. У багатьох університетах дистанційна форма - це квазінавчання. Тобто немає контролю занять, немає реального викладання, немає реального навчання. Попит є. Бо відстрочка. Хоча теж не дуже це мені ясно, бо студенти ж не призовного віку. Можна мати фултайм роботу, можна не дуже заморочуватися, не треба реально вчитися, але диплом буде. Ми такими були за деякими спеціальностями ще два роки тому, і кількість заяв і вступників не падала взагалі", - написала Семенова.

Вона зазначає, що в деяких випадках уникнути онлайн-освіти не вдається, однак підкреслює, як деякі університети називають повністю дистанційне навчання "очного".

"У 2025 році під час цієї вступної кампанії абітурієнти деяких університетів зможуть зараховуватися на очну форму навчання, проте фактично проходитимуть навчання дистанційно," - підкреслює освітянка.

Водночас Семенова підкреслила, що в школах і садках діти навчаються очно, а в університетах досі дистанційка. Вона запропонувала прирівняти дистанційне до заочного, зокрема і з точки зору навантаження викладачів.

Погляди українців розділилися. Дехто вважає, що студенти мають виходити на очне навчання, проте деякі з такою думкою не погоджуються і запевняють, що дистанційка дає більше можливостей.

Викладач, незалежно від формату проведення занять — очного чи дистанційного, витрачає значні зусилля на підготовку та проведення уроків. Проте, утримати увагу студентів в онлайн-форматі є складнішим завданням з багатьох причин. При дистанційному навчанні викладач також використовує свій ноутбук та споживає електроенергію, тоді як при очному навчанні ці витрати не є його відповідальністю. Хоча я все ж беру свій ноутбук до університету для демонстрації презентацій та відеоматеріалів.

"Законом про вищу освіту передбачено окремо - дистанційну форму здобуття вищої освіти. ЗВО мають повне право формувати відповідні конкурсні пропозиції, що буде чесно і прозоро. Чи має це фінансуватися держбюджетом - питання відкрите".

У часи кризи в країні існує можливість поєднати роботу з навчанням в онлайн-форматі. Війна обов'язково закінчиться, і в нас є людський потенціал, який володіє як досвідом, так і знаннями. Маємо людей, здатних відбудувати нашу країну.

"Дистанційне навчання стало необхідною відповіддю на сучасні виклики. Хоча цей формат має свої недоліки, він є одним з небагатьох засобів для забезпечення безперервності навчального процесу."

"Потрібно дивитися під іншим ракурсом - для багатьох спеціальностей онлайн-навчання - це краще, ніж офлайн - більше гнучкості, більший вибір для викладачів, більше доступу до навчання для тих, кому дорого переїхати в Київ чи Львів. Просто навчати в онлайні краще вміють Online-first приватні інституції. А студенти мають мати право обирати, де і як навчатися".

Раніше OBOZ.UA повідомляв, що Винницький застеріг вступників від вибору однієї популярної спеціальності.

#Університет #Київ #Учитель #Вища освіта #Львів #Українці #Онлайн #Facebook #Ректор (академії) #Дистанційна освіта #Вищий навчальний заклад #Абітурієнт #Національний авіаційний університет

Читайте також

Найпопулярніше
Актуальне
Теги