Організуйте прес-конференцію: педагог представила п'ятірку найкращих вправ для залучення учнів на заняттях з літератури.

Безліч педагогів стикається з проблемою, коли учні не виявляють бажання читати літературні твори та не можуть їх обговорювати під час занять. Щоб мотивувати школярів до активного читання та глибшого аналізу прочитаного, вчителі можуть впровадити уроки з захоплюючими іграми та вправами, які стимулюватимуть їх інтерес.

Вчителька української мови та літератури, а також зарубіжної літератури в Кам'янець-Подільському ліцеї № 17, Наталія Рудніцька, поділилася з "Вчися. Медіа" своїми підходами до навчання. Вона зазначила, що запропоновані нею вправи сприяють розвитку творчих здібностей учнів і стимулюють інтерес до читання.

Завдання 1. "5 питань"

Основна ідея полягає в тому, що учні повинні ознайомитися зі статтею про автора чи інший матеріал і сформулювати до нього п’ять запитань (або більше).

Школяр виходить у центр класу і ставить запитання конкретно комусь. Наприклад, "Максиме, скажи, будь ласка, що пообіцяв Андерсен своїй матері, коли був маленьким?". Якщо дитина не знає відповідь, питання переадресовується іншому.

Упражнение 2. "Истина / ложь"

Учні ознайомлюються з матеріалом і формулюють до нього 5 запитань у стилі "Чи вірно, що...?". Наприклад, "Чи вірно, що Лускунчик був улюбленою іграшкою Фріца?".

Ця вправа є дуже цінною, оскільки діти уважно вивчають текст і задають питання, згадуючи деталі, які зазвичай залишаються поза увагою.

Вправа 3. "Факт чи фейк"

Такі завдання добирає вчитель. Можна застосовувати напівправду, додаючи до реального факту трохи маніпулятивного контексту. Наприклад, "Леся Українка володіла ґрунтовними знаннями й гарно вчилася у школі" (вона не вчилася у школі).

Користь такої вправи в тому, що школярі вчаться критично мислити, сприймати інформацію, а також ретельно перевіряти почуте чи прочитане.

Завдання 4. "Прес-конференція"

У грі беруть участь такі персонажі: центральний герой або героїня твору, а також автор; прес-секретарка, яка веде пресконференцію, і інші учні, що виконують роль журналістів. Прес-секретарка представляє гостя, а журналісти задають питання, пов'язані з сюжетом твору.

Коли персонаж або автор стикається з питанням, на яке не має відповіді, він часто вдається до певного евфемізму. Наприклад, може сказати: "Це питання є для мене складним." Натомість журналіст намагається заповнити паузу, стверджуючи: "Проте, згідно з нашими джерелами, у цей момент ви...".

Вправа є цікавою та корисною для школярів, бо вони мають уважно прочитати твір, щоб змогти поставити найнесподіваніші запитання.

Завдання 5. "Творець/творчиня та редагування або двостороннє есе"

Суть вправи у тому, що учні мають об'єднатся у пари й написати есе про прочитаний твір. Аркуш паперу ділять навпіл. На одній частині дитина пише, а інша залишається чистою. Потім діти обмінюються аркушами. На його частині редакторка дописує все, що вважає потрібним. Через 5-7 хвилин авторка переглядає свій текст і ще раз переписує так, як подобається.

Ця вправа сприяє розвитку навичок письмового спілкування у учнів.

Як зазначав OBOZ.UA, вчитель історії раніше презентував оригінальні підходи, щоб привернути увагу учнів під час уроків.

#Журналіст #Письменник #Українська мова #Школа #Есе #Папір #Ліцей #Леся Українка #Факт #Лускунчик #Ганс Християн Андерсен #Редагування

Читайте також

Найпопулярніше
Древко на гербі
У бібліотеку Ірландії повернули книгу, яка була втраченя більш ніж 50 років.
Акторку з популярного серіалу "Сексуальне виховання" викликали до суду у справі про сексуальне насильство: деталі ситуації.
Актуальне
The Washington Post: "Чи є дії DOGE під управлінням Ілона Маска легітимними?"
Практично всі студенти у Великій Британії застосовують штучний інтелект у своїй освітній діяльності.
ЗБРОЯ - це інтелектуальна потужність. Український сектор оборонної промисловості презентував свій новий бренд.
Теги