Маленькі генії: Як в американських дитячих садках виховують підприємницькі навички та що з цього можемо запозичити ми.

Американська стартап-культура широко відома і визнана у всьому світі. Підприємництво стає частиною виховання ще з раннього віку. Проте багато хто не знає про освітню систему, що підтримує інновації в США вже більше 40 років. Яскравим прикладом цього є щорічний конкурс для учнів, відомий як National Invention Convention.

Уже другий рік поспіль я активно залучена до онлайн-оцінювання конкурсних робіт у рамках Invention Convention, яка має на меті розширення своєї діяльності за межами Сполучених Штатів. Я виконувала роль судді як на рівні окремих штатів, так і під час національного фіналу. Оскільки ми не були обмежені лише одним класом, мені вдалося ознайомитися з проектами учасників різного віку — від малюків до старшокласників. Це дало мені унікальну можливість побачити освітню систему з різних аспектів та щиро захопитися нею. Крім того, я змогла проаналізувати, чи можливо адаптувати подібний підхід до освіти в Україні.

Хоча винахідництво безумовно є складовою частиною сфери стартапів і підприємництва, це все ж таки самостійна діяльність. Розробка нових продуктів, як матеріальних, так і цифрових, може призвести до отримання патентів або ж до використання прототипів. При цьому подальший розвиток бізнесу може здійснювати як сам винахідник, так і зовсім інша особа або команда.

На національному рівні інновації, незалежно від їхнього обсягу, формують значну конкурентну перевагу, зміцнюючи економічні позиції та культурний імідж країни. На індивідуальному рівні цей процес виховує мислення творчої особистості, спонукає до пошуку шляхів вдосконалення, ставлення запитань і генерування безлічі ідей та прототипів.

Головна ідея всієї системи навчання винахідництва -- будь-хто може стати винахідником. Це не прерогатива геніальних науковців чи розумників з природним талантом. Головне викривлення, яке система спростовує, це "винахідництво = інженерно-технічна справа". Навчання спонукає дивитись на абсолютно різні сфери життя і створювати винаходи, як технологічні, так і суто аналогові.

Цього року в конкурсі взяли участь близько 180 000 учасників з усіх куточків США, а до фіналу US Nationals потрапило близько 500 інновацій. Участь у змаганні брали діти від випускників дитячого садка до учнів 12 класу. Навіть 5-річні малюки намагаються проявити свої здібності у сфері винахідництва.

В фіналі зазвичай оголошують переможців -- по три винаходи в кожному класі плюс додаткові нагороди по індустріях, наприклад у категоріях спорт, краса, безпека, здоровʼя тощо. І, як не дивно, за нагороду в індустрії можуть змагатись разом і 8-річні, і 18-річні. При цьому в запеклій боротьбі старші можуть програти простому та ефективному винаходу молодших школярів.

Перед тим як продовжити свою розповідь про Конвенцію, хочу навести кілька прикладів для тих, хто сумнівається. Я також вважав, що такі конкурси більше спрямовані на створення мотивації та організацію цікавих подій, а не на результати, які можна використовувати в роботі. Чи здатна людина без спеціальної освіти, особливо дитина, знаходити ефективні рішення? Безумовно, так!

На Amazon можна знайти оригінальну ложку для немовлят Baby Toon, яка має квадратну форму ручки. Ця інноваційна ложка була виготовлена кілька років тому 7-річною дівчинкою з пластиліну для шкільного конкурсу винаходів. Спостерігаючи за тим, як її молодша сестра їла, вона помітила кілька проблем, які надихнули її на створення нового дизайну. У результаті, нова ложка має форму, що запобігає її занадто глибокому засовуванню, вона зручна для маленьких ручок, може використовуватися як гризунка, а також має можливість прикріплення до одягу завдяки квадратній ручці, що допомагає уникнути падіння на підлогу. Права на цей винахід були придбані відомим виробником товарів для дітей.

Як мати трьох дітей, я можу з упевненістю сказати, що це дуже корисний винахід. Простий, але ефективний. Моя півторарічна донька зараз часто демонструє зазначені вище проблеми зі звичними ложками. Отже немає нічого дивного, що Baby Toon має 3 тисячі захоплених відгуків батьків.

Із числа відомих історичних постатей, напевно, багатьом читачам відомі шрифт Брайля, розроблений для осіб з порушеннями зору, та знаменитий револьвер Кольт. Винахідник шрифту, Луї Брайль, розробляв та вдосконалював його в період з 12 до 15 років. Семюел Кольт, у свою чергу, створив перший варіант свого знаменитого револьвера, коли йому було всього 16 років. Перед цим він влаштував пожежу у навчальному закладі, що призвело до його виключення, покарання від батька та відправлення на навчання до моряків. Під час свого першого морського рейсу він познайомився зі штурвалом та використовував принцип його обертання і фіксації у конструкції свого револьвера.

Повернімося до Конвенції. Це змагання є кульмінацією програми навчання винахідництва Invention Education, яку підтримують такі фонди, як The Henry Fond, The Lemelson Foundation та Массачусетський технологічний інститут. Програма розроблена та адаптована для учнів K-12, охоплюючи всю систему шкільної освіти в США. Вона функціонує не як одноразова подія, а як постійна складова навчального процесу, інтегруючись з іншими уроками. Багато ресурсів для цього навчання доступні безкоштовно, тоді як деякі матеріали можуть використовуватися лише школами, що мають відповідні контракти.

Система навчання винахідництва має чітку, просту та доступну структуру. Вона постійно повторюється в різних контекстах, пояснюється, розбивається на прості та зрозумілі частини. Це все робить навчання та культуру створення живими, реальними, досяжними. Таким чином знімається когнітивне навантаження, цей барʼєр, що багатьом навіть думати не дає про себе, як про винахідника.

Уся процедура оцінки охоплює три основні категорії, які мають вплив на кінцевий результат оцінювання винаходу.

* Етапи розробки інновації (40%)

* Формулювання та усвідомлення проблеми (10%)

* Ідеація (10%)

* Розробка та оформлення (10%)

* Перевірка та покращення (10%)

* Вплив новаторської розробки (25%)

* Дослідження ринку (5%)

* Екологічні та соціальні аспекти впливу (5%)

* Унікальність (15%)

* Демонстрація інновації (35%)

* Лог або щоденник створення (10%)

* Екран для демонстрації (5%)

* Прототип або модель (5%)

* Відео-презентація (5%)

* Презентація наживо з питаннями (10%)

Навіть якщо учасники завітали на конкурс з нудьги або лише для отримання додаткових балів у навчанні, важливо, що вони пройшли цей шлях і здобули знання про алгоритми. У майбутньому може виникнути справа, яка їх зацікавить, що стане джерелом природної мотивації, і тоді цей досвід виявиться вкрай корисним. Або ж вони просто зрозуміють, що в будь-якій діяльності можна систематично та планомірно шукати можливості для покращення, що в свою чергу може призвести до фінансових вигод, здобуття поваги, соціального капіталу, медійної популярності та конкурентних переваг.

В наступних колонках я розкажу більше про особливості Invention Education. А також про культуру винахідництва, яку цілеспрямовано плекають у американському суспільстві не тільки у освіті, а навіть у популярних вечірніх шоу. Щиро вірю, що подібний підхід та пілотний навчальний проєкт може бути швидко впроваджено в Україні.

#Модель #Сполучені Штати #Онлайн #Бізнес #Економіка #Товари #Стартап-компанія #Мотивація #Алгоритм #Нація #Массачусетський технологічний інститут #Amazon (компанія) #Винахід #Щоденник #Винахідник #Тестування #Шрифт #Аналоговий сигнал #Прототип #Моряк. #Револьвер. #Плавання (розмежування) #Семюел Кольт #Луї Брайль #Виробнича компанія Colt's #Шрифт Брайля

Читайте також

Найпопулярніше
Древко на гербі
У бібліотеку Ірландії повернули книгу, яка була втраченя більш ніж 50 років.
Акторку з популярного серіалу "Сексуальне виховання" викликали до суду у справі про сексуальне насильство: деталі ситуації.
Актуальне
Міністерство освіти оприлюднило ключові напрямки розвитку вищої освіти.
Згідно з інформацією Міністерства освіти і науки, лише 48 з 379 університетів змогли залучити понад тисячу вступників.
Є п’ять психологічних аспектів, що характеризують багатих людей, про які знає небагато людей.
Теги