Міністерство освіти і науки України внесло зміни до правил дистанційного навчання. Основні новації стосуються дітей, що знаходяться за межами країни: тепер вони мають можливість вивчати тільки ті предмети, які пов'язані з українознавством. Додатково, змінюються умови навчання для учнів, які проживають на тимчасово окупованих або прифронтових територіях.
Освітяни забили на сполох у звʼязку з такими рішеннями освітнього відомства і вважають, що це порушує права дітей щодо навчання за повною освітньою програмою дистанційно й суперечить законодавству. Так, директори дистанційних шкіл Маріуполя запевняють, що ухвалені документи не враховують низку критичних аспектів. Зокрема, діти з ТОТ, які нині перебувають за кордоном, змушені навчатися в інтеграційних класах або навіть нижчого рівня, що не передбачено нашою системою освіти, інформує Нова українська школа.
Крім того, за словами керівників, навчальні програми іноземних шкіл не відповідають Державним стандартам освіти в України та не синхронізовані один з одним. Освітяни обʼєдналися для колективного звернення до депутата Верховної Ради Сергія Магери. У ньому вони зазначили, що зміни ухвалені МОН виключають вивчення точних та природничих наук, іноземних мов з 1 по 9 клас при навчанні за українознавчим компонентом та скорочують години на вивчення цих предметів в 10-11 класах. Таким чином діти не зможуть вступати до українських університетів.
Крім того, як зазначають керівники навчальних закладів, нові норми порушують права педагогів на трудову діяльність, встановлюючи штучні обмеження для дистанційного навчання та позбавляючи їх можливостей заробітку.
"Вищезазначені проблеми торкаються всіх навчальних закладів, які були переміщені з окупованих та прифронтових регіонів і функціонують відповідно до Державних стандартів України. Починаючи з 1 вересня 2025 року, значна кількість педагогів, що працюють в цих закладах, ризикують залишитися без роботи, а тисячі українських дітей - втратити можливість продовжити навчання за повною освітньою програмою", - зазначено в зверненні.
В муніципалітетах тимчасово окупованих міст вважають, що найголовніше зараз для них - зберегти кадровий резерв педагогів, для того щоб мати можливість відновити роботу шкіл після деокупації українських міст.
Володимир Курський, керівник департаменту освіти Маріупольської міської ради, зазначив, що місцева влада планує скористатися ресурсами, які надає Міністерство освіти і науки, для підтримки кадрового складу шкіл. Він також підкреслив важливість розвитку патронатної освіти для дітей, які проживають на окупованих територіях. Проте, Курський акцентував, що надзвичайно важливо зберегти за батьками право самостійно обирати форму навчання для своїх дітей.
"Безумовно, ми плануємо використовувати ті можливості, які пропонує Міністерство освіти і науки для збереження кадрового складу шкіл. Ми будемо активізувати розвиток патронатної освіти для дітей, які проживають на окупованих територіях, а також сподіваємося, що деякі з них приєднаються до кадрового резерву, що формується МОН. Проте, ми переконані, що надзвичайно важливо зберегти за батьками право вільного вибору форми навчання для своїх дітей", - зазначив Курський.
Він підкреслив, що нещодавні бесіди з батьками учнів, які навчаються в дистанційних школах, виявили їхню зацікавленість у забезпеченні повноцінного навчання дітей відповідно до українських навчальних програм. Додатково, школярі, які сьогодні проходять навчання в онлайн-форматі, виявляють вражаючі результати, приблизно 60% з них досягають показників вище середнього рівня.
У той же час, заступниця міністра освіти та науки Надія Кузьмичова зазначила, що українські діти, відвідуючи паралельно дві школи – місцеву та українську, стикаються з надмірним навантаженням. Вони змушені навчатися з ранку до вечора, що перетворює процес освіти на формальність.
У зв'язку з цими подіями Міністерство освіти і науки розпочало розробку нового формату навчання, що дозволить українським дітям здобувати освіту в школах країн їхнього перебування, одночасно підтримуючи зв'язок з Україною. Як зазначила Кузьмичова, українознавчий компонент поки не має великого попиту, але його постійно тестують, оновлюють і адаптують відповідно до потреб учнів. Вона також додала, що освітяни, які беруть участь у дистанційному навчанні, можуть бути занепокоєні без підстав.
Магера, до якого звернулися директори дистанційних шкіл за підтримкою, впевнений, що наказ Міністерства освіти і науки слід скасувати. Він вже направив депутатське звернення прем'єр-міністру Денису Шмигалю з цього питання.
Народний депутат, який вважає ці рішення Міністерства освіти і науки дискримінаційними, отримав від Шмигаля доручення розглянути своє депутатське звернення.
"У засіданні беруть участь міністр освіти Оксен Лісовий, віцепрем'єрка Ольга Стефанішина та голова Донецької обласної державної адміністрації Вадим Філашкін", - зазначив Магера.
Раніше OBOZ.UA розповідав, що батьки бʼють на сполох через зміни правил дистанційного навчання в українських кшолах.
#Університет #Учитель #Україна #Прем'єр-міністр #Українська мова #Міністерство освіти і науки України #Дистанційна освіта #Природничі науки #Маріуполь #Курськ #Футбольний клуб "Тоттенхем Хотспур #Маріупольська міська рада #Донецька обласна військово-цивільна адміністрація