Студенти, які навчаються на педагогічних спеціальностях, не отримують деякі навички, а здобувають їх коли починають працювати. Зокрема, це стосується спілкування з батьками школярів. Наприклад, як їм пояснити, чому діти отримали низькі бали або яка зона відповідальності дорослих у шкільному навчанні.
Про це розповів вчитель історії Владиславом Штегельським в подкасті "Дофамін для освіти". За його словами, молоді педагоги також мають мало навичок саморефлексії.
"Існують основні навички, які важко здобути в університеті без постійної практики. Однією з таких є спілкування з батьками, оскільки цьому не навчають. Як правильно донести інформацію про те, чому дитина отримала два бали з дванадцяти? Як чітко пояснити зону відповідальності та адекватно комунікувати з батьками? Важливо також вміти спостерігати за реакцією батьків, і цьому, на жаль, не навчать. Загалом, це питання саморегуляції. Лише маючи глибоке розуміння себе, можна навчати інших", - зазначає Штегельський.
"Існують ситуації, коли вчителі постійно підвищують голос на учнів. Це свідчить про те, що вчитель не здатен контролювати свої емоції, не розуміє себе і не ставить собі просте запитання: 'Чому я так реагую?'. Питання саморефлексії також потребують часу для розвитку, і молоді педагоги не завжди мають цю здатність," - зазначає він.
Нагадаємо, українська письменниця Галина Пагутяк запропонувала ввести тести на професійну придатність при вступі в педагогічні університети. Зокрема, за її словами, абітурієнти мають проходити психологічні перевірки та співбесіди, які готуватимуть фахівці.
Якщо вступник пройде випробування, він повинен отримувати бюджетне навчання, гарантоване робоче місце та житло.
Раніше на OBOZ.UA було висвітлено причини, чому педагоги залишають свої посади в школах.
#Університет #Письменник #Емоції #Українська мова #Історія #Дофамін