Використання штучного інтелекту в освіті ще не підлягає суворому законодавчому регулюванню. Парламент наразі не має чіткої позиції з цього приводу. Про це повідомив Сергій Бабак, голова Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій.
Він зазначив, що в даний час університети самостійно приймають рішення щодо використання штучного інтелекту, що відповідає принципам університетської автономії і є законним.
"Чи будемо ми його контролювати? Відверто, ми наразі не маємо чіткої відповіді. В університетах вже активно реалізуються власні норми в рамках їх автономії, і це цілком законно. Кожен навчальний заклад має можливість самостійно визначати, яким чином регулювати використання штучного інтелекту," — підкреслив він.
Бабак зазначив, що немає єдиного рішення щодо цього питання, навіть на міжнародному рівні. У різних країнах університети використовують різні підходи – від повної свободи до заборони на використання штучного інтелекту.
Він також поділився інформацією про недавні переговори з британськими представниками, під час яких активно обговорювалося використання штучного інтелекту в освітньому процесі, проте остаточні рішення ще не були прийняті.
Вони мають потужні дослідницькі команди, як з університетів, так і незалежні. Проте навіть ці експерти ще не дійшли до чіткої відповіді щодо необхідності запровадження окремого регулювання.
Згідно з оцінкою голови комітету, штучний інтелект незабаром ввійде в освітній процес. Проте, важливим завданням залишається запобігання заміни власних думок і міркувань технологічними засобами.
"Штучний інтелект повинен виступати вашим партнером і засобом, а не альтернативою", -- наголосив депутат.
Бабак підкреслив, що заборони не є дієвим виходом з ситуації, і навів порівняння з іншими технологічними сферами.
"Власне, це подібно до ситуації з мобільними телефонами чи інтернетом: я вважаю, що заборона не є рішенням. Необхідно навчити людей правильно користуватися цими технологіями," -- підкреслив він.
Одночасно елементи штучного інтелекту вже проходять випробування в державних цифрових освітніх сервісах: "Функції штучного інтелекту вже впроваджені в "Дію" та наразі тестуються в "Мрії". На даний момент вони виконують роль помічників, хоча й на досить базовому рівні. Проте ми плануємо продовжувати експерименти, випробовуючи різні моделі. Після завершення тестувань буде прийнято рішення щодо подальших кроків".
#Університет #Сполучене Королівство #Вищий навчальний заклад #Парламент #Інтернет #Штучний інтелект #Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти #Природний супутник #Мобільний телефон #Автономія