
У рамках конференції заплановано три панельні дискусії, присвячені майбутньому журналістської освіти, викликам епохи постправди та ролі штучного інтелекту у підготовці журналістів.
Сьогодні, 30 вересня, в Національному університеті "Києво-Могилянська академія" (НаУКМА) проходить всеукраїнська конференція під назвою "Journalism Next: освіта, ШІ та нові виклики" у гібридному форматі. Трансляцію конференції можна переглянути на платформі Facebook.
На початковому пленарному засіданні в онлайн-форматі виступив Кирил Савін, директор проєктів DW Akademie в Україні. Він висловив своє бачення щодо викликів, з якими наразі стикаються журналісти.
"Перше -- це велика конкуренція з тими, хто просто створює контент, бо сьогодні створювати аудіовізуальний контент просто, як ніколи. І власне як відмежуватися журналістам від просто творців контенту? Бо вони теж дуже активні і швидкі, а швидкість на сьогодні є найважливішим у тому потоці інформації, в якому ми живемо. Другий виклик -- це все, що стосується штучного інтелекту, який автоматизує дуже багато речей, які раніше робили журналісти. На сьогодні транскрипції і переклад роблять вже не журналісти, а алгоритми. І насправді добре, що ця механічна робота автоматизується. Проте є виклики великі, бо штучний інтелект теж розвивається, і де буде якась межа, гармонія між творчою журналістською роботою і штучним інтелектом, як певним інструментом у руках журналіста? Це велике питання і великий виклик", -- сказав Савін.
На фото: Кирил Савін / скриншот
Він також розповів, що бачить черговий виклик зі сторони освіти.
На сьогоднішній день традиційна академічна програма бакалаврату триває чотири роки. Цей освітній період виглядає занадто тривалим. Причина не тільки в бажанні молоді швидше розпочати кар'єру, а й у тому, що технології та реалії журналістики змінюються з неймовірною швидкістю. Тому я вважаю, що тривалість цього освітнього циклу слід скоротити. Проте варто зазначити, що мова йде не лише про технічні навички; журналістів потрібно навчати не тільки тому, як писати, а й про що писати. Важливо розуміти сенси, усвідомлювати значення журналістської діяльності та дотримуватись етичних стандартів. Це необхідно, щоб відрізнити справжніх журналістів, які несуть відповідальність перед суспільством, від тих, хто просто генерує контент без будь-якої відповідальності, — зазначив Кирило Савін.
Під час вступного пленарного засідання з промовою також виступили керівниця групи проєктів ПРООН із демократичного врядування та інклюзивного суспільства Олена Урсу та президент НаУКМА Сергій Квіт. Модераторкою виступила виконавча директорка ГО Український інститут медіа та комунікації (УІМК) Діана Дуцик.
На зображенні зліва направо можна побачити: Сергій Квіт, Олена Урсу та Діана Дуцик / скріншот.
Програма заходу:
Презентація результатів дослідження, яке включає результати шестирічної навчальної програми Академії викладачів журналістики. Учасники: Діана Дуцик; Галина Будівська, ГО УІМК.
Модератор: Анна Безулик. Учасники дискусії: Віктор Кіщак з Forbes; Наталя Стеблина з Донецького національного університету ім. В. Стуса; Ірина Копистинська з Карпатського національного університету ім. В. Стефаника; Вікторія Шевченко з Навчально-наукового Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка; Вікторія Романюк з Могилянської школи журналістики НаУКМА.
Під час дискусії учасники зокрема обговорять необхідність концептуальної зміни освітніх програм з журналістики, щоб якісно підготувати студентів до роботи в умовах трансформації моделей фінансування медіа, впливу цифрових платформ та соцмереж.
Модератор: Альона Романюк. У складі учасників: Євгенія Моторевська з Kyiv Independent; Парасковія Дворянин з Львівського національного університету імені І. Франка; Євген Федченко з Могилянської школи журналістики Національного університету "Києво-Могилянська академія"; Ольга Юркова з Київського політехнічного інституту ім. І. Сікорського; Віталій Улибін з "Полтавської хвилі" та Київського столичного університету імені Б. Грінченка.
Під час обговорення учасники зосередяться на тому, як ефективно університети підготовляють майбутніх журналістів до професійної діяльності в умовах масових кампаній дезінформації, інформаційно-психологічних операцій та інших викликів, а також чи є університетських програм недостатньо для цього.
Учасники: Вікторія Сидоренко; Федір Скрипник, Суспільне.
Модераторка: Олена Чуранова. У складі учасників: Владислав Кудєльник з "Цукру"; Надія Баловсяк з Українського католицького університету; Олександра Ярошенко з Могилянської школи журналістики НаУКМА; Роман Пазюк з Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича; Павло Мірошниченко з Запорізького національного університету.
У ході обговорення буде піднято питання впливу штучного інтелекту на основні навички журналістики, а також розглянуто, які нові вміння стають необхідними для журналістів у часи розширеного використання ШІ. Також буде акцентовано увагу на тому, як запобігти формуванню у студентів залежності від технологій, які можуть негативно позначатися на їх критичному мисленні.
Нагадаємо, що 23 вересня громадська організація "Інтерньюз-Україна" представила в Укрінформі результати дослідження під назвою "Споживання новин та довіра до українських медіа у 2025 році". Однією з основних цілей цього дослідження було виявити, які види медіа найбільш популярні серед українців для отримання новин, а також визначити актуальні тенденції у цій сфері.
#Університет #Тарас Шевченко #Журналіст #Укрінформ #Студент #Україна #Суспільство #Президент (державна посада) #Українці #Соціальна мережа #Facebook #Організація громади #Інформація #Ступінь бакалавра #Комунікація #Сергій Квіт #Національний університет "Києво-Могилянська академія #Борис Грінченко #Український католицький університет #Львівський університет #Чернівецький університет #Deutsche Welle #Штучний інтелект #Алгоритм #Ігор Сікорський #Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського #Критичне мислення #Конкуренція (економіка) #Запорізький національний університет #Виконавча влада (уряд) #Журналістика #Програма розвитку Організації Об'єднаних Націй #Полтавська область #Forbes (журнал) #Василь Стус #Василь Стефаник #Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка