"ДМ" проаналізував і розібрав теми, які обговорюють наприкінці тижня.
Огляд новин та матеріалів від "Детектора медіа".
Привіт! Це Марина Леончук, менеджерка з комунікацій компанії "ДМ".
Безліч європейських та американських видань опублікували матеріали, присвячені Україні та її тисячоденному опору агресії Росії в умовах повномасштабної війни. Чимало з них вивели на перші шпальти новину про дозвіл завдавати ракетних ударів по території Росії та відповідь Москви на цей крок. Словацька щоденна газета Denník N. вшанувала 1000 днів війни карикатурою на Путіна, порівнюючи його з Адольфом Гітлером. Які настрої та реакції викликали ці публікації, а також про що писали іноземні видання – у своєму огляді розповідає Сергій Чернявський.
Як цифровий тоталітаризм впливає на наше життя, чому важливо навчитися бачити за заголовками глибший контекст і як маніпуляції формують наше сприйняття реальності -- про все це ведуча подкасту "Медіуми" Наталя Соколенко поговорила з Лідією Смолою, експерткою з комунікацій, докторкою політичних наук та професоркою КПІ імені Ігоря Сікорського. Як алгоритми соцмереж підштовхують до емоційних рішень, чому "чорна п'ятниця" може бути пасткою для покупців і що робить нас легкою мішенню для інформаційних атак.
"Школа відповідального блогерства"
16 молодіжних українських блогерів (які вже мають свої аудиторії в інстаграмі та на ютубі) стали учасниками тренінгової програми "Школа відповідального блогерства". Школу створили у партнерстві громадські організації UMIND та "Детектор медіа" за фінансової підтримки міжнародної неприбуткової організації IREX. Завдання проєкту -- сформувати свідоме ставлення до медійності в молодих людей, прокачати навички з медіаграмотності та створення корисного, соціально вагомого контенту і знайти нові цікаві формати та партнерства. Для чого? "Зараз дуже важливо створювати соціально вагомий контент. Нині мало бути просто блогером: якщо ти хочеш вирізнятися на тлі конкурентів, мати прихильність та емпатію глядачів -- потрібно вибудовувати емоційний зв'язок. Розповідати про щось значуще, що надихає людей досліджувати свою країну та розвиватися. Сподіваюсь і вірю, що ті ідеї, які учасники представили на тренінгах, вони втілять у життя", -- зазначив ментор програми і програмний директор "Детектора медіа" Вадим Міський. Як проходить навчання, що вивчають, як і де практикують нові навички -- читайте в цьому тексті.
Громадська організація "Детектор медіа" спільно з агентством Spinus та ЮНЕСКО запустили ініціативу під назвою "Медіаграмотність — це свобода". Ця кампанія спрямована на підвищення медійної та інформаційної грамотності серед населення України, з акцентом на розвиток критичного мислення та навичок протистояння дезінформації в умовах війни. Ініціатива приурочена до Дня гідності та свободи, який відзначається 21 листопада, важливої дати для українців, що символізує їх прагнення до демократії, свободи та справедливості. Люди, які цінують свободу, також повинні бути медіа- та інформаційно грамотними. Мета проєкту — сформувати в українців звичку до аналізу та перевірки отриманої інформації. Організатори кампанії прагнуть підкреслити важливість правил медіаграмотності, які допоможуть виявляти маніпуляції, захищатися від недостовірних новин, дезінформації та дипфейків, а також обирати надійні джерела інформації. Детальніше про це читайте в нашій статті.
Як медійники відзначали річницю двох революцій — думки, враження та емоції зібрала Ірина Семенюта у своїй статті "За гідність і свободу у нас ще довга боротьба". Співзасновниця "Голки" Маргарита Ситник поділилася спогадами про те, як під час Революції гідності вона працювала в Росії: "Ніщо не формує у тобі почуття патріотизму і не заохочує до боротьби за гідність і свободу так, як життя в країні 404 та за кордоном загалом". "Наша боротьба за гідність і свободу ще не закінчена — вона триває не лише проти зовнішнього агресора, а й проти внутрішніх ворогів", — додала журналістка у своєму дописі.
"Вигідно пропоную акаунт Facebook і продаю TikTok!"
У соцмережах існує ринок з продажу й оренди акаунтів, який не оподатковується і не регулюється державою та може значно нашкодити користувачам. "Довгострокова оренда фейсбуку! За 6 міс. отримаєш 2400 грн, без зусиль", "Продам тікток-канал з віршами, 179$", "Беру в оренду Банк Восток, ПриватБанк, Пумб, терміново!" -- це лише декілька прикладів оголошень, які можна знайти в соціальних мережах. Користувачам пропонують легко і швидко отримати гроші за продаж або оренду особистих акаунтів, пошти й навіть банківських рахунків. Групи з такими оголошеннями є у фейсбуці, інстаграмі, тіктоці, телеграмі й інших платформах. Існують і біржі соціальних мереж -- це окремі сайти-посередники, що заробляють, "гарантуючи" покупцю та власнику акаунту "безпечну угоду". Чим ризикують учасники цього бізнесу, які правила та закони порушують і яку несуть відповідальність -- у матеріалі "Детектора медіа".
ІТ-індустрія США стоїть на порозі змін із приходом нової адміністрації Дональда Трампа. Очікується зростання крипторинку, перегляд регуляцій для BigTech і новий поштовх у розвитку штучного інтелекту. Проте експерти розділилися: одні прогнозують технологічний бум, інші остерігаються хаосу та посилення дезінформації. Особлива увага -- до соціальних мереж, антимонопольних розслідувань і технологічного протистояння з Китаєм. США можуть зміцнити свою першість у сфері ШІ, однак питання дезінформації й регулювання платформ залишається відкритим. Що означатиме перемога Трампа для технологічного ринку, аналізувала Наталя Баловсяк.
Арсеній Субаріон досліджував реакцію ворожої пропаганди на дозвіл Сполучених Штатів завдавати удари західними ракетами по російських територіях і пояснив, чому нова ядерна доктрина Росії є черговим елементом шантажу. Проросійські телеграм-канали намагалися переконати своїх підписників, що на такі дії президента США неодмінно відреагує Росія. Вони повністю покладали відповідальність за наслідки на Джо Байдена та Володимира Зеленського. Пропагандисти також поширювали інформацію про те, що "війна переходить на новий етап з відповідними наслідками". Російські чиновники, реагуючи на рішення США, вдавалися до ядерних погроз на адресу України та НАТО. Дізнайтеся більше про черговий шантаж з боку Росії в матеріалі "Байден прагне до третьої світової".
Вперше за останні одинадцять років Україна виборола бронзову нагороду на "Дитячому Євробаченні", завдяки 12-річному Артему Котенку та його пісні "Hear Me Now". Його виступ вразив усіх не лише чудовим вокалом, а й глибиною емоцій та щирістю. Хлопець з прикордонного міста Охтирка став символом незламності, демонструючи єдність та силу українського духу. Цей досягнення є набагато більше, ніж просто перемога, адже в умовах війни Артем показав, як важливо не лише виконувати пісні, а й надихати людей.
Наразі це все.
Дякую, що дійшли до завершення цього повідомлення.
Більше текстів наших авторів у різних форматах ви можете читати у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі, вотсапі, вайбері, іксі (твітері) та на сайті "Детектор медіа". Не залишаю вас на вихідні й без посилання на новий випуск "Ньюспалму". Увесь зворотний зв'язок також пишіть сюди -- мені на пошту. А ще всією командою ми будемо вдячні, якщо порекомендуєте підписатися на цю розсилку вашим колегам та друзям.
До нових зустрічей! Ми здобудемо перемогу!
Ваша комунікаційна менеджерка "ДМ" Марина Леончук.
#Росія #Instagram #Україна #Володимир Зеленський #Емоції #Блог #Володимир Путін #Дональд Трамп #Школа #Українці #Соціальна мережа #Адольф Гітлер #Facebook #Організація громади #Північна та Південна Америка #Інформація #НАТО #Москва #Ракета. #Охтирка #Тренінг #Справедливість (чеснота) #Медіаграмотність #Детектор медіа #Дезінформація #Медіа (комунікація) #Гідність #Зв'язок #Ігор Сікорський #Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського #Критичне мислення #Словацька мова #Грамотність #Пошта #ПриватБанк #Джо Байден #Twitter #Китай