Підбиття підсумків "Школи відповідального блогерства" відбудеться наприкінці грудня.
16 молодіжних українських блогерів, які уже мають свої аудиторії в "Інстаграмі" та на "Ютубі", стали учасниками тренінгової програми "Школа відповідального блогерства", створеної за партнерства громадських організацій UMIND та "Детектор медіа" за фінансової підтримки міжнародної неприбуткової організації IREX. Проєкт покликаний сформувати свідоме ставлення до медійності у молодих людей, прокачати навички з медіаграмотності та створення корисного, соціально вагомого контенту, знайти нові цікаві формати та партнерства, повідомили організатори.
Навчальний процес у школі складається з двох фаз: спершу проходять офлайн-воркшопи, які ведуть фахівці, а потім учасники мають можливість протягом восьми тижнів отримувати онлайн-менторство. З 30 жовтня по 2 листопада в Карпатах, в атмосфері готелю, відбулися лекції для учасників програми. Протягом чотирьох днів досвідом ділилися впливові особи та експерти: голова ГО UMIND Олена Левандовська, телеведучий та етнограф Леонід Мартинчик, акторка Ірина Кудашова, телеведучий і громадський діяч Олександр Педан, керівниця національного проєкту з медіаграмотності "Фільтр" Ольга Кравченко, програмний директор "Детектор медіа" Вадим Міський, креативна директорка pedan buro Анастасія Зубченко, а також учитель фізики та тікток-блогер Руслан Циганков.
Молодіжний навчальний курс "Академія відповідального блогерства"
"Я отримала величезне натхнення і сподіваюся, що наші учасники відчули те ж саме! Моєю метою було поділитися знаннями про мистецтво партнерства: як і навіщо їх шукати. Під час практичного завдання студенти відзначилися активністю: вони генерували цікаві проєкти і вдало обґрунтовували, яких партнерів варто залучати, -- зазначила Олена Левандовська, співзасновниця та голова ГО UMIND. -- Ми завжди повинні бути в курсі актуальних подій у світі та в країні, розуміти, що є доречним, а що ні. Важливо мати свої цінності та принципи, залишатися чесними та відповідальними. Саме на це, зокрема, звертатимуть увагу майбутні партнери. Про це ми й обговорювали з учасниками."
Спікери поділилися думками про соціальну відповідальність медіа-професіоналів і етичні норми взаємодії з аудиторією. Вони обговорили проблеми ненависті та дезінформації в соціальних мережах, а також запропонували інсайти щодо оригінальності контенту та рекомендації для залучення партнерів. Учасники заходу, які є блогерами, мали можливість відпрацювати ці знання на практиці: вони об'єдналися в команди, створили власні проєкти, презентували їх один одному та обговорювали отримані враження.
Молодіжний навчальний курс "Академія відповідального блогерства"
Аудиторія, що вирізняється активністю та динамізмом, складається з молодих людей, які вже ведуть блоги з тисячами підписників. Сьогодні вони, можливо, вперше почали усвідомлювати, що не вся інформація в соціальних мережах є корисною. Важливо навчитися відрізняти фейкові новини від правди, дбати про свою аудиторію та розробляти формати, які сприяють розвитку медіаграмотності серед підписників. Також, на сьогоднішній день, актуальним є створення контенту, який має соціальну значущість. Бути просто блогером вже недостатньо: щоб виділитися серед конкурентів і завоювати прихильність глядачів, необхідно будувати емоційний зв'язок. Слід ділитися важливими історіями, що надихають людей досліджувати свою країну та прагнути до саморозвитку. Я сподіваюся і вірю, що ідеї, які учасники представили на тренінгах, стануть частиною їхньої реальності, — підкреслив програмний директор "Детектор медіа" Вадим Міський.
Молодіжний навчальний курс "Академія відповідального блогерства"
Мені було надзвичайно приємно зустрітися з Леонідом Мартинчиком, який виступав у ролі лектора. Інформація, що прозвучала від нього, пройнята любов’ю до України та нашої культури, справила на мене глибоке враження. Вперше я задумалася над концепцією відповідального блогінгу та тим, як її можна впровадити у свою діяльність. Сьогодні існує важлива проблема: більшість блогерів фокусується на актуальних трендах, які часто не мають жодної культурної, освітньої чи соціальної цінності. Проте у нас є всі можливості та аудиторія, щоб сприяти позитивним змінам в інформаційному просторі, -- поділилася своїми думками учасниця проєкту, блогерка Олександра Пісміченко. -- Також було корисно дізнатися про "Білий список" медіа, які варто читати, від Вадима Міського. А найкращим завершенням кожного дня воркшопів стали рефлексії біля ватри з колегами.
Тепер на учасників чекає два місяці онлайн-тренінгів. Кожного тижня вони виконуватимуть завдання від менторів з теми медіаграмотності, культури чи просвітництва. Після перегляду всіх матеріалів ментор коментуватиме їх, даватиме поради, підказки та писатиме побажання. А вже 27 грудня відбудеться фінальна зустріч -- підбиття підсумків "Школи відповідального блогерства".
#Учитель #Instagram #Блог #Школа #Активізм #Соціальна мережа #Організація громади #Фізика #YouTube #Тренінг #Ведучий #Медіаграмотність #Детектор медіа #Міський Вадим Васильович #Олександр Педан #Етнографія #Неприбуткова організація #Інформаційне суспільство #Дезінформація #Епоха Просвітництва #Емпатія #Медіа (комунікація) #Аудиторія