Сучасні автомобілі, обладнані сенсорними екранами, можуть істотно впливати на безпеку водіння. Нещодавнє дослідження, проведене Вашингтонським університетом у співпраці з Дослідницьким інститутом Toyota, виявило, що взаємодія з сенсорними панелями знижує контроль над транспортним засобом і значно ускладнює точність дій водія.
Експеримент було проведено за участю 16 осіб у автомобільному симуляторі, обладнаному 12-дюймовим центральним екраном. Учасники в цей час керували автомобілем, взаємодіяли з дисплеєм та виконували завдання, що імітувало звичайне когнітивне навантаження в умовах реального дорожнього руху. Дослідники фіксували рухи очей і рук, а також аналізували фізіологічні показники уваги.
Навіть без додаткових завдань водії на 42% частіше відхилялися від своєї смуги при використанні сенсорного екрана. Ефективність роботи з інтерфейсом падала на 58% під час руху й ще на 17% при підвищеному розумовому навантаженні.
Також спостерігалися зміни в поведінці під час уваги. Час, протягом якого користувачі дивилися на екран, скоротився на 26%, а кількість випадкових натискань зросла з 63% до 71%. Це призвело до збільшення промахів і необхідності більш тривалого візуального пошуку.
Автори підкреслюють, що відмова автомобільних виробників від традиційних кнопок на користь великих екранів збільшує ризик перевантаження уваги водіїв. У якості можливого вирішення вони пропонують використання адаптивних інтерфейсів, які можуть спростити управління та приховати менш важливі функції в моменти, коли система виявляє високий рівень навантаження.
#Око. #Машина. #Інтерфейс (обчислювальний) #Експеримент #Фізіологія #Вашингтонський університет #Пристрій відображення #Toyota