
Китайські фабрики тепер демонструють вищий рівень автоматизації, ніж їхні аналоги в США, Німеччині чи Японії. Широке впровадження роботизованих технологій зменшує витрати на виробництво та покращує якість продукції, що надає Китаю конкурентну перевагу у торговельному конфлікті з США.
Цю інформацію опублікувала газета The New York Times. У статті підкреслюється, що Китай утримує лідерство в масовому виробництві завдяки впровадженню робототехніки, незважаючи на старіння населення та зменшення числа людей, які бажають працювати в промисловому секторі.
Згідно з інформацією, наданою Міжнародною федерацією робототехніки, Китай демонструє найбільшу кількість промислових роботів на 10 000 працівників у виробничому секторі, поступаючись лише Південній Кореї та Сінгапуру.
Ілон Лі, власник майстерні в комерційному центрі південно-східного Китаю, поділився з журналістами своїми планами щодо придбання роботизованої руки з вбудованою камерою за 40 000 доларів у китайської компанії. Цей пристрій оснащений штучним інтелектом, який спостерігає за процесом зварювання стінок печі, а потім точно відтворює дії з мінімальним людським втручанням.
Лише чотири роки тому така сама система була доступна лише від іноземних компаній-виробників роботів і коштувала близько 140 000 доларів. Лі зазначив, що робочий день його співробітників триває лише вісім годин, а машина може працювати цілодобово.
Великі корпорації значно збільшують інвестиції в автоматизацію. Наприклад, великий завод китайського виробника електромобілів Zeekr у місті Нінбо чотири роки тому вже мав 500 роботів. Наразі їх кількість зросла до 820, і в подальшому передбачається ще більше розширення.
Незважаючи на автоматизацію, китайські заводи все ще потребують людей для перевірки якості та встановлення деяких деталей, що вимагають спритності рук, наприклад, джгутів проводів. Приміром, перед фарбуванням автомобілів робітники все одно проводять по них руками в рукавичках і шліфують дрібні вади.
"Більшість робіт наших колег пов'язані із сидінням перед монітором комп'ютера", -- зазначила Пінкі Ву, співробітниця Zeekr.
Згідно з інформацією джерела, автомобільні виробництва в США також використовують роботизовані системи, проте значна частина оснащення імпортується з Китаю. Більше того, китайські корпорації придбали іноземних постачальників високотехнологічної робототехніки, таких як німецька компанія Kuka, і вивели більшість своїх виробничих процесів до Китаю.
"Журналісти підкреслили, що у торговельній війні Китаю важливу роль відіграє армія заводських роботів, що управляються штучним інтелектом, які радикально змінили підходи до виробництва."
У статті зазначено, що швидкий розвиток китайської промислової робототехніки підтримується на державному рівні. Десять років тому в Китаї було запроваджено програму "Зроблено в Китаї 2025", яка визначила десять ключових секторів, у яких країна повинна стати конкурентоспроможною на міжнародній арені. Однією з цих галузей є робототехніка.
Зокрема, щоб спонукати автомобільну галузь переосмислити можливості впровадження гуманоїдних роботів з двома руками та двома ногами, минулого року чиновники з Пекіна запропонували великим виробникам автомобілів орендувати таких роботів та фіксувати на відео їхню роботу на складальних лініях.
У рамках демонстрації автоматизації, муніципальна влада Пекіна нещодавно організувала напівмарафон, в якому взяли участь 12 000 бігунів і 20 роботів-людиноподібців. Лише шість з цих роботів змогли подолати дистанцію, але подія привернула значну увагу до технологій в області робототехніки.
Також важливо, що університети Китаю щорічно випускають близько 350 000 фахівців з машинобудування, а також електриків, зварювальників та інших кваліфікованих технічних фахівців. Для порівняння, американські університети випускають близько 45 000 інженерів-механіків на рік.
Співзасновник компанії Agility Robotics, що спеціалізується на виробництві роботів, Джонатан Герст поділився, що однією з його найзначніших труднощів стало знаходження компетентних працівників. Під час навчання в аспірантурі Інституту робототехніки при Університеті Карнегі-Меллона в Піттсбурзі, він був лише одним із двох механічних інженерів у своїй групі.
Зі свого боку деяких китайських фахівців турбує автоматизація виробництва. Так, Ген Юаньцзе із заводу Zeekr побоюється, що коли-небудь втратить роботу через робота, а його освіти буде недостатньо для кращої посади.
"Це хвилює не лише мене — це стосується кожного," — зауважив Ген.
#Університет #Німеччина #Робототехніка #Північна та Південна Америка #Машина. #Зброя #Товари #Штучний інтелект #Комп'ютер. #Китай #Японія #Китай (регіон) #Пекін #Південна Корея #Сінгапур #Електромобіль #Робот. #The New York Times #Машинобудування #Революція #Автоматизація #Гуманоїд. #Монітор комп'ютера #Собівартість #Нінбо #Управління промисловими процесами #Університет Карнегі-Меллона #Автомобільна промисловість #Піттсбург