Метод "задом наперед" або обернене навчання передбачає, що спочатку учні здають тест, потім вивчають відповідний матеріал та готуються до наступного випробування, а вже після цього викладач роз'яснює ті моменти, які залишилися незрозумілими. Цей підхід сьогодні активно використовується в США і поступово набирає популярності в українських університетах.
Про таку методику розповіла українсько-американська блогерка Наташа Мюллер у Facebook. Вона пояснює, що на початку курсу студенти здають тест-діагностику, який показує, як багато вони не знають про предмет й готує до майбутньої теми.
ЇЇ перевагою є те, що учні навчаються самостійно за матеріалами, які їм підготували викладачі. Зокрема, дивляться відео-лекції, шукають інформацію в інтернеті, а також спілкуються з іншими студентами та пояснюють один одному теми, в яких вони більше розуміються.
Згодом вони повторно складають тест й, зазвичай, отримують кращі результати.
Після таких кроків учні приходять в аудиторію, де професор заповнює прогалини, які виникли після самостійного навчання. Крім того, у викладача є результати останніх тестів, тож він може зосередитися на проблемному, на лабораторній роботі та застосуванні цих знань на практиці.
Це також стосується лабораторних занять: спочатку студенти намагаються виконати завдання самостійно, а після цього викладач надає допомогу та вказує на необхідні корективи.
Таким чином, кожен учень отримує можливість адаптувати навчання відповідно до своїх потреб, темпу засвоєння та індивідуального розкладу.
"Зараз в інтернеті так багато шикарних матеріалів для вивчення необхідних нам для виживання і озброєння наук, що тобі ніякий вуз не дасть таких. А вузи нехай би служили для виконання лабораторних робот, для застосування знань під керівництвом найкращих і найдорожчих професорів. А поганенькі викладачі нехай ідуть в репетитори", - пише Мюллер.
За її словами, студенти без внутрішньої мотивації відчуватимуть себе безглуздо і або швидко знайдуть шлях до покращення, або ж залишать навчання.
Обернені класи практикує багато викладачів бакалаврату Київської школи економіки, поділився її ректор Тимофій Брік. Так, студентам роблять відеозаписи лекцій наперед, щоб вони дивились і читали літературу до заняття, а в аудиторіях займались вже практичними завданнями. За його словами, деякі викладачі спочатку не довіряли такому нововведенню, проте з часом стали використовувати його.
Раніше OBOZ.UA обговорював важливість надання старшокласникам завдань, що відповідають рівню дорослих.
#Університет #Учитель #Блог #Facebook #Ректор (академії) #Озброєння #Ступінь бакалавра #Інтернет #Література #Київська школа економіки