Школа може "жити" в позаурочний час. Як зробити навчальний заклад осередком соціалізації для містян.
Зазвичай після 15:00 навчальні заклади стають малонаселеними, але витрати на утримання будівель залишаються незмінними. Це включає оплату праці охоронців, рахунки за електроенергію, опалення, водопостачання та інші послуги. Таким чином, школи залишаються майже безлюдними після обіду, хоча насправді вони могли б слугувати додатковими просторами для відпочинку та навіть стати джерелом доходу для місцевої громади та району.
Наприклад, існуючі приміщення можуть отримати нове життя: амфітеатр або актова зала можуть використовуватися для проведення лекцій, виступів, панельних дискусій або тренінгів. Спортзал перетвориться на простір для групових занять для дітей і дорослих, а бібліотека стане коворкінгом для роботи. Таким чином, ці локації зможуть приносити дохід від оренди і стати фінансово самодостатніми.
Цей підхід не є новим, і концепція багатофункціонального використання громадських місць давно впроваджена в Європі. Наприклад, музей природознавства в Англії відкритий для відвідувачів до 18:00, після чого перетворюється на арену для приватних заходів. Це дозволяє зменшити витрати держави на його утримання, а місцевим жителям надає цікавий простір для організації подій. Подібні можливості можуть також бути реалізовані в наших освітніх закладах, особливо в районах, де не вистачає культурних центрів, креативних майданчиків або навіть звичайних спортивних залів.
Як можна реалізувати подібні проєкти в Україні та наскільки це можливо – розглянемо детально в наступних пунктах.
Яким має бути громадський простір подвійного використання
#Європа #Музей #Бібліотека #Англія #Школа #Природничі науки #Соціалізація #Прибуток (економіка) #Концепція #Амфітеатр #Аксіома розділення