
20 квітня - Амстел Голд Рейс у Нідерландах.
Якщо у гонках Мілан - Сан Ремо та північних класиках основним суперником Тадея Погачара вважався Матьє Ван дер Пул, то на першій з трьох арденських класик, Амстел Голд Рейс, всі з нетерпінням очікували його змагання з Ремко Евенепулом.
Втім, у обох гонщиків були свої обмеження, які могли завадити їм проявити весь свій потенціал. У Погачара причиною стала втома після насиченого сезону північних класик, тоді як для Евенепула це була повна відсутність гоночної практики. Протягом початку сезону Ремко займався відновленням після серйозного падіння на тренуванні в грудні. До старту Амстела капітан Soudal Quick Step підходив лише з одним гоночним днем у своєму активі: за два дні до цього він здобув перемогу в одноденній гонці Флеш Брабансонн, де змагався з Воутом Ван Артом.
І спершу здавалося, що Евенепул нав'язати боротьбу Погачару не зможе. За 48 км до фінішу словенець пішов у атаку разом із Жуліаном Алафіліппом. Проте француз, який сам і був ініціатором активності, зміг протриматися на колесі у капітана UAE Emirates всього 6 км.
Розплата за таку авантюру для француза була неминучою. Він занурився у борги власного організму настільки глибоко, що зрештою не зміг втриматися навіть у групі переслідувачів, фінішувавши у топ-20 з відставанням у 3 хвилини та 36 секунд. Алафіліпп, яким він був 2-3 роки тому, повернувся: з великою гордістю та відвагою, але з катастрофічно браком сил.
Погачар скинув Жуліана та поїхав самотужки. Найчастіше у таких випадках перевага Тадея починає рости немов на дріжджах, проте не цього разу. Попри те, що переслідування пелотону не було бездоганно організованим, далі ніж на 30 - 35 секунд вони капітана UAE Emirates не відпускали.
Кілька гонщиків намагалися здійснити контратаку з пелотону, і особливо активним виявився Бен Хілі, чия чудова форма була помітною неозброєним оком. Проте ірландський капітан команди EF Education EasyPost не зовсім раціонально розподілив свої сили, в результаті чого опинився лише на межі топ-10. Жодна з цих спроб контратаки не призвела до суттєвих змін, поки за 32 км до фінішу не з'явився Маттіас Ск'єлмосе з новою атакою.
Данському гонщику команди Lidl Trek вдалося втекти від основної групи, хоча було зрозуміло, що самостійно наздогнати Погачара йому не під силу — різниця у їхньому індивідуальному темпі занадто велика. Тим часом у пелотоні Евенепул поступово відновив свої сили і почав активно переслідувати словенця, як самостійно, так і завдяки зусиллям свого товариша по команді Ілана Ван Вілдера, який виконав значну частину роботи.
За 22 кілометри до фінішу Евенепул, з другої спроби, зміг вирватися з пелотону, причому це сталося на рівній ділянці. Ремко швидко приєднався до Ск'єлмосе. Коли вони об'єднали свої зусилля, їхнє відставання від лідера команди UAE Emirates становило 30 секунд.
Це було важко повірити, але команда почала повільно наздоганяти словенця, і вже за 8 км до фінішу вони його досягли. Погачар вирушив у рішучу атаку, намагаючись використати всі свої сили, але врешті-решт його знову наздогнали — навіть важко уявити, коли востаннє спостерігали подібне! Якщо бути відвертим, то крім 11 етапу минулорічного Тур де Франс, такі ситуації більше не спостерігалися. Звичайно, на Амстелі вплинув і фактор втоми після інтенсивного сезону північних класичних гонок, а також сильний зустрічний вітер у фінальних кілометрах.
Як вже згадувалося раніше, у Ск'єлмосе не було шансів наздогнати Погачара самостійно. Проте виникає цікаве питання: чи зміг би це зробити Евенепул без сторонньої допомоги? На мою думку, відповідь також негативна. Хоча у цій парі Ремко брав на себе 80% навантаження, наявність партнера, який міг би на деякий час підмінити його на передньому плані та дати можливість відновитися, відігравала надзвичайно важливу роль. Найімовірніше, перевага Погачара почала б зменшуватися відразу після того, як Ск'єлмосе завершив свою зміну, і Евенепул з новими силами повертався на перше місце.
Так чи інакше, ця трійка учасників фінішувала разом, і сенсаційно перемогу в спринті здобув саме Ск'єлмосе. Безсумнівно, Маттіас вже багато років вважається перспективним гонщиком міжнародного рівня, проте ця перемога поки що є найгучнішою в його кар'єрі. Вона не лише відзначається престижем самого змагання, а й тим, кого він переміг у безпосередній боротьбі. Хто знає, як складеться доля Ск'єлмосе в майбутньому, але гонщик команди Lidl Trek вже точно матиме багато цікавих історій для розповіді своїм онукам.
Погачар зайняв друге місце, вперше за довгий час нагадавши всім, що він не безсмертний, а всього лише звичайна людина, яка теж може відчувати виснаження після таких важких змагань, як Париж - Рубе.
Евенепул став лише третім, і після фінішу бельгієць шукав виправдання своїй поразці, згадавши, зокрема, і своє падіння на ранніх стадіях гонки, коли він відстав від пелотону на 2 хвилини та наздоганяв основну групу протягом 35 км.
"Якби не те падіння, я б міг виграти гонку. В спринті я трохи поспішив. Якщо в Льєжі ситуація знову зайде до спринту, я більше не повторю цю помилку," - зауважив Ремко.
Однією з помилок, які Ремко точно не має права повторити на Льєж - Бастонь - Льєж, є залишатися в задніх рядах пелотону під час атаки Погачара. Здається, що він намагався уникнути жорсткої боротьби за позиції, і це може бути наслідком психологічного впливу його грудневого падіння.
Спринт із пелотону за четверте місце виграв Воут Ван Арт. Психологічно дуже важливий успіх гонщика Visma Lease a Bike на фоні розмов про те, що він втратив свій фінішний спринт і перетворився на дизеля. Попри те, що Воут продовжив збирати найобразливіші місця (друге або четверте), свою весняну кампанію він завершує на позитивній ноті. Далі - підготовка до дебюту на Джиро д'Італія.
У спринті Ван Арт обійшов багатьох сильних фінішерів, серед яких був і Майкл Меттьюз, що зайняв п’яте місце. Тібо Ніс, який перед гонкою вважався головною надією команди Lidl Trek, розчарував і фінішував лише на 12-й позиції, не змігши утриматись у групі переслідувачів. Проте під час атаки Погачара з Алафіліппом саме він та Бен Хілі були найближчими до можливості приєднатися до лідерів.
Том Підкок не зміг відстояти свій титул минулого року, зайнявши лише дев'яте місце. З плином сезону все більше виникає відчуття, що у британця, після переходу до команди Q36.5, не відбулося ані відновлення, ані значного прогресу. Виглядає так, що він залишився тим же Підкоком, якого ми знали в Ineos Grenadiers, і тепер у Q36.5 також намагатимуться перетворити його на лідера для участі у Гран-турах.
23 квітня - Велосипедна гонка Флеш Валлонія (Бельгія)
Цього тижня у Бельгії відбудуться дві заключні гонки з серії арденських класик - Флеш Валлонь та четвертий Монумент сезону, Льєж - Бастонь - Льєж. До останньої гонки читайте на Чемпіоні окреме прев'ю.
Щодо Флеш Валлонь, це, мабуть, найменш захоплююча та найодноманітніша з провідних одноденних гонок у календарі. Хоча дистанція становить 205 км, щороку сценарій залишається незмінним: великий пелотон підходить до фінального, короткого і дуже стрімкого (1,3 км з середнім градієнтом 9,7%) підйому на Мур де Уї, де й відбувається вирішальна боротьба. Відсутні ранні атаки від фаворитів, жодних хитрощів у тактиці — переможе той, хто зможе видати найбільше потужності на завершальному підйомі.
Проте цього року є непогані шанси побачити небанальну розв'язку на Флеш Валлонь. І пов'язані ці сподівання, звісно ж, із персоною Тадея Погачара. Словенець пропустив "Валлонську стрілу" у минулому сезоні, а два роки тому виграв у звичному стилі, виявившись найшвидшим на Мур де Уї.
Проте, за ці два роки капітан UAE Emirates значно посилив свої позиції, і цього року він може ризикнути з ранньою атакою, як вже неодноразово робив на різних гонках. Однак на Амстел Голд Рейс ми помітили перші ознаки втоми у Тадея в рамках цієї насиченої весняної програми. З огляду на недільну гонку Льєж - Бастонь - Льєж, він, ймовірно, не захоче витрачати зайві сили на початкову атаку. Тим паче, навіть у разі звичної розв'язки з пелотону на Мур де Уї, він залишиться головним претендентом на перемогу.
Поведінка Погачара суттєво вплине на шанси його головного суперника, Ремко Евенепула, на досягнення високих результатів. Бельгійський велогонщик не має такої ж вражаючої швидкості на останніх метрах дистанції, тому капітан команди Soudal Quick Step буде радий, якщо Погачар вирішить атакувати раніше, що дасть йому можливість приєднатися до цієї атаки. Або ж Евенепул може спробувати атакувати самостійно, сподіваючись, що словенець відповість на його дії та готовий буде до співпраці.
Торік Флеш Валлонь сенсаційно виграв Стівен Вільямс, проте форма та результати гонщика Israel Premier Tech у поточному сезоні не дає жодних підстав сподіватися на повторення того успіху. Топ-3 минулого року замкнув Максім Вал Гілс, який приїхав на гонку вже у статусі капітана Red Bull Bora. І талановитому бельгійцеві пора вже нарешті виправдовувати ті величезні сподівання, які на нього покладають в німецько-австрійському проєкті. Альтернативним варіантом для Red Bull Bora може стати Дані Мартінес, хоча колумбієць у нинішньому сезоні також поки що не вражає.
Команда Вал Гілса, Lotto, зверне увагу на перспективного бельгійця Леннерта Ван Етвелта. В гонці візьме участь і переможець Флеш Валлонь 2022 року Ділан Тойнс, хоча основною надією Cofidis, ймовірно, стане Алекс Аранбуру, який демонструє відмінну форму цієї весни.
Прекрасно проявляє себе цього сезону і Ромен Грегуар. Минулого року на Флеш Валлонь він фінішував сьомим, і форма 22-річного французького таланта у поточній кампанії дозволяє розраховувати на покращення того результату. Вийде на старт у складі Groupama FDJ і досвідчений Гійом Мартен, який минулого року ще у складі Cofidis замкнув тут топ-10.
Як і на Амстел Голд Рейс, команда Lidl Trek знову представить потужний склад. На старт вийдуть Тібо Ніс і Маттіас Ск'єлмосе, і, як і раніше, бельгієць буде головною ставкою команди. Серед класик Світового туру важко знайти подію, яка більше підходить Нісу, ніж Флеш Валлонь. Також варто звернути увагу на сильного гірського спринтера Андреа Баджолі, який може виявитися небезпечним суперником.
Спробує реалізувати свою хорошу поточну форму Бен Хілі, і ірландський гонщик EF Education EasyPost - один із тих, від кого варто чекати ранніх атак. За відсутності Воута Ван Арта головною ставкою Visma Lease a Bike буде Тіш Беноот, який на Амстелі фінішував восьмим.
На Флеш Валлонь приїде команда Tudor Cycling, очолювана триразовим чемпіоном цієї гонки Жуліаном Алафіліппом. Проте наразі ні він, ні Марк Хірші не виглядають як основні кандидати на призові місця. Значно більш інтригуючим є дует з Bahrain Victorious - Пельо Більбао та Сантьяго Буйтраго, які минулого року завершили змагання в топ-5.
Привезла зірковий дует Jayco AlUla. Втім, для Майкла Меттьюза Флеш Валлонь занадто складна за рельєфом, а Бен О'Коннор просто далекий від своєї форми зразка минулого сезону. Важливою буде гонка для Тома Підкока, якому потрібно доводити, перш за все, самому собі, що його кар'єра рухається у вірному напрямку.
Капітаном команди Movistar призначено Енріка Маса, хоча його не вистачить для ефективного виступу на Мур де Уї. Серед потенційних сюрпризів можуть виявитися Віктор Лафей, Оскар Онлі та італійський ветеран з XDS Astana Дієго Уліссі.
У 2027 році Салланш стане місцем проведення другого в історії об'єднаного чемпіонату світу з велоспорту, де змагатимуться атлети в усіх дисциплінах: шосейному, трековому, маунтенбайку, ВМХ та велокросі. Це буде перший випадок, коли Франція прийме шосейний чемпіонат світу з 2000 року, коли змагання проходили в Плуе. Салланш вже двічі став господарем шосейного світового чемпіонату — у 1964 та 1980 роках.
Ця локація знаходиться в Альпах, і гонщики зустрінуть тут надзвичайно складну трасу з різноманітним рельєфом. Останніми роками гірські маршрути чемпіонатів світу стали справжнім фаворитом. Це виглядає досить дивно, особливо з огляду на домінування Тадея Погачара: зазвичай організатори намагаються знизити шанси таких лідерів.
Мундіаль-2027 заплановано на період з 24 серпня по 5 вересня. Це означає, що організаторам Вуельти слід буде перенести дати проведення гонки на більш пізній термін. Однак, з огляду на спекотні серпневі умови в Іспанії, учасники будуть цьому тільки раді.
- Матьє Ван дер Пул планує взяти паузу в виступах на шосе та повернутися у маунтенбайк. Зірковий нідерландець 18 травня виступить на змаганнях у німецькому Хойбаху. Повернення зірки Alpecin Deceuninck на шосе заплановане аж на Тур де Франс.
Легендарний Алехандро Вальверде зіткнувся з труднощами під час змагань з маунтенбайку. На гонках в Ібіці, новий головний тренер збірної Іспанії зазнав серйозного падіння. Вальверде доставили до медичного закладу, але, на щастя, йому вдалося уникнути переломів.
Міжнародний союз велосипедистів (UCI) активно обдумує введення обмежень на діапазон передач, доступний гонщикам. Основна мета цих потенційних обмежень - зменшення швидкостей на найбільш небезпечних участках змагань, особливо під час спусків.
38-річний італійський велогонщик Алессандро Де Маркі, який виступає за команду Jayco AlUla, оголосив про свій намір завершити професійну кар'єру, що тривала 15 років, наприкінці цього сезону.
#Ірландія #Франція #Сполучене Королівство #Календар #Італія #Німеччина #Іспанія #Нідерланди #Бельгія #Ізраїль #Земля #Чемпіонат світу з футболу #Капітан (збройні сили) #Данія #Французький народ #Бахрейн #Об'єднані Арабські Емірати #Вітер #Мілан #Авіакомпанія Emirates #Пелотон #Лідл. #Словенці #Більбао #Вісма #Париж-Рубе #Movistar #Астана #Контратака! #Велосипедний спорт #Джиро д'Італія #Шосейні велоперегони #Тур де Франс #Спринт (велоспорт на треку) #Сантьяго. #Льєж-Бастонь-Льєж #Сміливість #Льєж #Дует #ФК "Валенсія #Red Bull Racing #Бен О'Коннор (хокей) #Plouay.