11 жовтня - регіон Ломбардія в Італії.
Сезон великого велоспорту за традицією завершувався Ломбардією, і фінальний акорд вийшов максимально прогнозованим - гонка завершилася переконливою перемогою Тадея Погачара. Ще перед "класикою опалого листя" багато говорилося про те, що її маршрут схожий за складністю з груповими гонками чемпіонатів світу та Європи, і ми може втретє поспіль побачити аналогічний сценарій та результат. Так у підсумку і склалося. Погачар здобув чергову домінуючу перемогу, а Ремко Евенепул знову впевнено забрав друге місце - максимально банальний і прогнозований підсумок.
Як і очікувалося, словенець пішов у вирішальну атаку на передостанньому і найважчому підйомі дня, Пассо ді Ганда (9,3 км, 7,1%). І те, що видав словенець на цьому підйомі, було чимось неймовірним. На вершині він вигравав у всіх переслідувачів а чолі з Евенепулом уже більше хвилини.
Пассо ді Ганда з'являється на маршруті Ломбардії раз на два роки, і цього року Тадей Погачар подолав цей підйом за вражаючі 21 хвилину 21 секунду. У 2023 році його час склав 23:07, тому капітан команди UAE Emirates покращив свій результат на 1 хвилину 46 секунд. Це вражаюча різниця, яка підкреслює неймовірний прогрес, якого досяг Погачар між сезонами 2023 і 2024 років. Лише два роки тому він був визнаним гонщиком №1 у світі, але навіть з того високого рівня йому вдалося суттєво покращити свої показники. Під керівництвом нового особистого тренера Хав'єра Соли Тадей перетворився на справжнього титану велоспорту.
На фініші Тадей Погачар здобув перемогу над Ремко Евенепулом з відривом у 1 хвилину та 48 секунд, що значно менше вражаючих 3:16, які він показав минулого року. Проте ця перемога словенця була настільки ж переконливою, без жодних сумнівів у його перевазі — Ремко навіть не спромігся на ефективне переслідування. Найяскравіше те, що Тадей збільшував свою перевагу навіть на рівнинній ділянці між завершенням спуску з Пассо ді Ганда і початком підйому на Колле Аперто.
Виступ Евенепула знову викликав захоплення та, водночас, викликав співчуття. Можна лише уявити, який вражаючий послужний список вже міг би мати Ремко, якби йому пощастило народитися в іншу епоху, не зіштовхнувшись з неймовірним Погачаром. Як зазначалося раніше, капітан команди Soudal Quick Step в один-на-один програвав словенцеві навіть на рівнинних ділянках. Проте під час спуску з Пассо ді Ганда Евенепул зміг відіграти декілька секунд у свого суперника.
Так, можна говорити про те, що Погачар, маючи комфортну перевагу, не надто ризикував. Просто спуски ніколи не були сильною стороною Ремко, тому такий перфоманс в будь-якому випадку гідний аплодисменів. Тим більше на Ломбардії, з якою у бельгійця пов'язані просто жахливі спогади. В 2020 році на спуску с Муро ді Сормано Евенепул зазнав жахливого падіння в 15-метрову прірву. Воно виглядало настільки жахливо, що спершу були величезні побоювання навіть не за кар'єру, а за життя бельгійця. І після таких кошмарів так впевнено та ризиковано проходити небезпечні ломбардійські спуски зміг би далеко не кожен.
Сам Евенепул на Пассо ді Ганда зумів скинути всіх потенційних конкурентів у боротьбі за друге місце. Найдовше тримався Майкл Сторер, який у підсумку фінішував третім - головна сенсація гонки. Австралійський гірник і до Ломбардії проводив непогану осінню італійську компанію - перемога на Меморіалі Марко Пантані, 2 місце на Джиро делла Тоскана на сьоме - на Джиро дель'Емілії. Проте сильним одноденником Сторер усе ж ніколи не вважався і досягнув, безумовно, свого головного успіху на одноденних гонках.
До Ломбардії команда Tudor Cycling прибула з Сторером на третьому номері, тоді як основними фаворитами вважалися Жуліан Алафіліпп і Марк Хірші. Однак, обидва фінішували лише в третьому десятку. Алафіліпп, залишаючись вірним своєму звичному стилю, намагався довго утримуватися попереду, створюючи видимість боротьби за призові місця. Проте, зрештою, він вичерпав свої сили і почав значно відставати від конкурентів. Француз втратив контакт з пелотоном на початку підйому на Пассо ді Ганда, опинившись разом з Еганом Берналем. Проте, капітан Ineos Grenadiers фінішував восьмим, тоді як Алафіліпп посів лише 23-ю позицію.
Ще однією несподіванкою гонки стало четверте місце Квінна Сіммонса. Чемпіон США взяв участь у потужному відриві, до якого увійшли такі велогонщики, як Філіппо Ганна, Пельо Більбао та Майкл Меттьюз. Сіммонс продемонстрував найкращі результати серед учасників цього відриву та в результаті фінішував на четвертій позиції. Жоден інший гонщик з цього відриву не зміг потрапити навіть у топ-20.
Ісаак Дель Торо трохи розчарував, не змігши втриматися за Евенепулом і Сторером на Пассо ді Ганда, і в результаті лише здобув перемогу у спринті за 5 місце. Мексиканець не виконав жодної роботи на Погачара, що викликає питання. Схоже, що 21-річному таланту поки що не вистачає витривалості для участі у наддовгих гонках. Окрім нього, ще один гонщик UAE Emirates, Джей Вайн, фінішував у топ-10, зайнявши 9 місце.
У фінішному спринті з невеликої групи Дель Торо випередив не лише Берналя, а й Тома Підкока та Поля Сейксаса, які посіли 6 і 7 місця відповідно. Для Підкока гонка розпочиналася не надто вдало - з падіння на спуску з першого перевалу дня, Мадонна дель Гізалло. Ну а Сейксас, який став наймолодшим учасником у історії Ломбардії та наймолодшим гонщиком у топ-10 на Монументах за останні 108 років, видав черговий вражаючий виступ у боротьбі з найкращими серед еліти та довів, що головним талантом нового покоління його вважають недарма.
Досить несподівано завершив топ-10 Кіан Уйтдебрукс. По-перше, варто зазначити, що обдарований бельгієць ніколи не відзначався як сильний учасник одноденних гонок. А по-друге, він проводив свою прощальну гонку в команді Visma Lease a Bike — як стало відомо минулого тижня, він переходить до Movistar.
Лише 22-м фінішував Прімож Рогліч, який, як і Алафіліпп, тривалий час тримався на межі потрапляння в топ-10, проте дуже багато програв на останніх кілометрах. Як би там не було, словенцеві не вдалося реабілітуватися за доволі невдалий сезон.
Гонка EF Education виявилася невдалою для команди. Бен Хілі втратив контакт із пелотоном вже на першому підйомі на Дзамбла Альта і в підсумку вирішив знятися з дистанції. Річард Карапас зазнав досить неприємного падіння під час спуску з Пассо ді Ганда, але, на щастя, обійшлося без серйозних травм. В будь-якому разі, на момент інциденту еквадорець не мав шансів на більш високе місце, ніж кінець десятки.
Завдяки своїй перемозі на Ломбардії, Погачар встановив ряд вражаючих рекордів. Словенський велогонщик зрівнявся з легендарним Фаусто Коппі за кількістю перемог на "Класичній гонці опалого листя", здобувши по 5 тріумфів. Варто зазначити, що капітан UAE Emirates виграв цю гонку п'ять разів поспіль. Більше того, Погачар демонструє справжню непереможність на Ломбардії: він брав участь у гонці п'ять разів і кожного разу ставав переможцем.
Серія з п'яти поспіль перемог Тадея є рекордною не лише для Ломбардії, але й для всіх Монументів. Загалом це вже десята тріумфальна перемога словенця на Монументах, і він став лише третім гонщиком в історії, який досягнув двозначної кількості перемог у найбільш престижних одноденних гонках. Лише Роджер Де Фламінк з 11 перемогами та Едді Меркс з 19 випереджають його в цьому показнику.
Також Погачар другим гонщиком у історії, який за один сезон виграв три Монументи (раніше це вдавалося Мерксу, при чому, аж чотири рази - в 1969, 1971, 1972 і 1975 роках), та першим, хто за один сезон піднявся на подіум усіх 5 Монументів: окрім перемог на Турі Фландрії, Льєж - Бастонь - Льєж і Ломбардії, на рахунку словенця також 3 місце на Мілан - Санремо та друге - на Париж - Рубе. Після суботньої перемоги Тадей уже заявив, що саме дві останні гонки, яких йому досі не вистачає для кар'єрного "Великого шолома" на Монументах, і будуть його головними цілями на наступний сезон.
- Israel Premier Tech таки здалася під тиском пропалестинських активістів і пішла на ребрендинг проєкту. Слово "Israel" зникне з назви команди, реєстрація більше не буде ізраїльською, а Сільвен Адамс відійде він управління командою, зосередившись на своїх обов'язках глави Всесвітнього єврейського конгресу. Чи врятує саме цей крок світовий велоспорт від подальших акцій протесту? Є великі сумніви. Акції протесту якщо і припиняться, то через зміну геополітичної ситуації.
- Гірський король Джиро д'Італія-2025 Лоренцо Фортунато продовжив свій контракт із XDS Astana ще на два роки - до кінця 2027 року.
Злиття команд Lotto та Intermarche Wanty ускладнюється борговими зобов'язаннями останньої, які становлять 2,5 мільйона євро. Наразі Intermarche Wanty активно продає свої активи, зокрема командні автобуси. Обидві команди також скорочують свої кадри, і ця тенденція торкнеться й гонщиків — склад команди не може бути безмежним. Головною проблемою є те, що процес злиття має бути завершений до 15 жовтня, а часу залишилося вкрай мало.
Після оголошення про завершення кар'єри Александером Крістоффом, ще двоє відомих спринтерів його епохи - Арно Демар та Елія Вівіані - також прийняли рішення відійти від професійного спорту.
На шляху до переходу Дерека Джи з Israel Premier Tech до Ineos Grenadiers виникла суттєва фінансова проблема: ізраїльська команда вимагає 30 мільйонів євро як компенсацію за дострокове розірвання контракту, що діє до кінця 2028 року.
Наприкінці серпня канадець розірвав угоду в односторонньому порядку, проте контракт із Ineos Grenadiers досі не підписав. Джи мотивував розірвання контракту побоюваннями щодо власної безпеки на фоні протестів проти Israel Premier Tech, проте Дерек явно лукавить: інформація про його переговори з Ineos Grenadiers з'явилася у ЗМІ ще задовго до Вуельти, на якій і спалахнули протести проти команди.
На фоні останніх подій, Ineos Grenadiers нарешті підтвердив новий значущий підпис - Кевіна Воклена, який до цього виступав за Arkea, команда якої, схоже, припиняє своє існування. Угода укладена на три роки, до завершення 2028 року. Прихід Воклена в британську команду є чітким сигналом про зміну напрямку проєкту у французький бік, що стало можливим завдяки новому спонсору - компанії Total.
Едвард Планкарт вирішив не переходити до команди Soudal Quick Step, а залишитися в Alpecin Deceuninck, незважаючи на те, що ще на початку серпня про його перехід було оголошено офіційно. 30-річний бельгієць поділився, що під час Вуельти усвідомив, що хоче продовжити виступати в своїй нинішній команді. Команда Soudal Quick Step не наполягає на переході, і в даний момент обидві сторони займаються процесом розірвання контракту.
Глава RCS Sport Урбано Кайро офіційно підтвердив раніше озвучену інформацію, що Джиро д'Італія-2025 розпочнеться в Болгарії, де місцевий уряд виділив на організацію гонки 12,5 мільйона євро. Перший етап відбудеться в Бургасі в суботу, 9 травня. Це означає, що в цьому випадку не передбачено додаткового дня відпочинку, який зазвичай вводять, коли гонка стартує за межами Італії. Повний маршрут Джиро-2025 буде представлений у середині листопада.
Кріс Фрум оголосив про своє повернення до тренувального процесу після серйозних травм, які він отримав наприкінці серпня під час тренування у Франції. Нагадаємо, що тоді 40-річний велосипедист зазнав переломів п’яти ребер та поперекового хребта, а також пневмотораксу. Багато експертів вважали, що з огляду на такі травми Фрум може завершити свою кар'єру наприкінці цього сезону. Проте, незважаючи на всі труднощі, він все ще має бажання продовжувати змагання. Чому так? Яка команда може бути зацікавлена в його послугах? Це питання залишається відкритим.
#Франція #Європа #Сполучене Королівство #Тоскана #Італія #Канада #Сили військового резерву #Євро #Конкуренція (економіка) #Бельгія #Спекулятивна вигадка #Ізраїль #Мадонна #Чемпіонат світу з футболу #Король #Капітан (збройні сили) #Мексика #Болгарія #Євреї #Французький народ #Феномен #Об'єднані Арабські Емірати #Мілан #Пам'ятник #Ломбардія #Словенці #Фламандський регіон #Більбао #Париж-Рубе #Астана #Кріс Фрум #Сан-Ремо #Велосипедний спорт #Джиро д'Італія #Спринт (велоспорт на треку) #Льєж-Бастонь-Льєж #Фаусто Коппі #Акорд (музика) #Баганда. #Арно. #Бургас