
Письмо від руки допомагає дітям швидше вивчати алфавіт і запам'ятовувати слова, аніж друк на клавіатурі.
Коли діти пишуть від руки, вони краще запам'ятовують літери та слова. Такий спосіб навчання активує ділянки мозку, відповідальні за мислення й пам'ять, тож письмо на папері виявляється ефективнішим за набір тексту на клавіатурі, особливо на етапі вивчення алфавіту.
Ці результати нового дослідження, представленого в Journal of Experimental Child Psychology, повідомляє Phys.org.
"Оскільки діти все менше пишуть від руки, ми хотіли дослідити вплив цього заняття на вивчення алфавіту. Іншими словами, ми хотіли побачити, чи розвивається по-різному здатність вивчати літери, а також засвоювати та запам'ятовувати структуру слів", - пояснила дослідниця Джоана Ача.
Участь у експерименті взяли 50 дітей віком від п'яти до шести років. Їхнім завданням було вивчити дев'ять літер грузинського та вірменського алфавітів, а також 16 вигаданих слів, які придумали дослідники спеціально для експерименту.
"Ми обрали терміни, які були зовсім незнайомими для дітей, щоб впевнитися, що вони починають навчання з основ," - зазначила Ача.
Одну половину дітей попросили виконати завдання, пишучи літери та слова вручну, тоді як іншу частину - вводити їх на клавіатурі.
"Після того, як ми навчили кожну групу дітей новим літерам і словам за одним методом, ми провели з ними три тести для оцінки отриманих знань. Зокрема, ми перевірили їхню здатність розпізнавати, писати та вимовляти як літери, так і псевдослова. Результати чітко показали, що ті, хто писав вручну, розвинули кращі навички.
Відмінність стала помітною завдяки псевдословам: практично всі учасники, які використовували комп'ютер, не змогли правильно відтворити послідовність літер. Таким чином, наше дослідження підтверджує, що графомоторні навички відіграють ключову роль у запам'ятовуванні літер та структур слів", - зазначила Ача.
Крім того, науковці здійснили ще один експеримент, в якому обидві групи дітей були розділені на дві підгрупи. Одну частину дітей, які писали від руки, зобов'язали дотримуватись чітких інструкцій під час написання літер. Іншим же учасникам дозволили вільно відтворювати літери на чистому аркуші паперу.
Групу, яка навчалася за комп'ютерами, розділили на дві підгрупи: одна використовувала визначений шрифт, тоді як інша мала можливість вибирати шрифт на свій розсуд.
Ознайомтеся також: "Освіта не повинна накладати заборони" - омбудсменка поділилася думками щодо використання електронних пристроїв у навчальному процесі.
Відповідно до проведеного дослідження, найвищі результати продемонстрували ті діти, які вільно переписували літери вручну.
"На основі проведеного аналізу, ми виявили, що на початковому етапі дітям корисно обводити літери з прикладу. Однак, як тільки вони здобудуть навички виконання дрібних і точних рухів, варто перейти до вільного письма. Найбільш важливим є акцент на письмі від руки під час навчального процесу. Використання технологічних пристроїв повинно бути лише допоміжним засобом," - зазначила дослідниця.
#Школа #Грузія (країна) #Папір #Експеримент #Мозок #Функція (математика) #Комп'ютер. #Літера (алфавіт) #Клавіатура (набір тексту) #Шрифт #Алфавіт