Більшість учнів, які закінчують школи в Україні, не мають чітко визначеної стратегії для продовження освіти в університетах і коледжах. При виборі майбутньої професії вони, як правило, орієнтуються на цікавість до предмету та можливість самовираження. Проте такий підхід може виявитися недостатньо ефективним і збиваючим з пантелику.
На цьому наголосила консультантка з освіти і навчання PhD Мар'яна Калабухова, яка працює з дітьми з понад 10 країн, на своїй сторінці у Facebook. За словами експертки, 90% дітей з України, з якими вони спілкувалася, на питання "Навіщо взагалі тобі навчатися після школи", відповідали: "Щоб було цікаво", "Щоб подобалося", "Щоб знайти себе", "Щоб займатися тим, що любиш".
"У цьому вашому "подобається", "любити", "знайти себе" сенсу немає, настільки ці поняття абстрактні і емоційно перенасичені. Вони, як шлях без курсу, пряма без вектору, іду туди не знаю куди", - переконана Калабухова.
На її думку, освітній процес після закінчення школи на рівні бакалаврату є цілком "приземленим" і практичним етапом, що вимагає витривалості, розумових здібностей та рішучості. Тому важливо ретельно продумати цей вибір до найменших деталей.
Для того, щоб краще зрозуміти, куди випускнткам йти навчатися, консультантка радить зосередитись на таких пунктах у відповідь на питання "навіщо?":
Вона порадила батькам переглянути стратегії планування в бік ефективності і це вирішить багато непорозумінь, позбавить від неприємних "сюрпризів" та підвищить співпадіння за критерієм "очікування - реальність".
Як інформував OBOZ.UA, екс-голова УЦОЯО Ігор Лікарчук підкреслив, що реформа старшої освіти стикається з серйозною проблемою. Учні не виявляють бажання продовжувати навчання у професійних закладах, оскільки їм бракує мотивації, яка спостерігається у студентів за кордоном.
#Університет #Студент #Реальність #Facebook #Коледж #Український центр оцінювання якості освіти #Стратегія #Доктор філософських наук #Розвідка #Лікарчук Ігор Леонідович