
Школи в прифронтових областях можуть залишатися напівпорожніми
У липні 2024 року Міністерство освіти і науки ініціювало проект "Школа офлайн", метою якого є повернення учнів до навчальних класів. Одночасно було оголошено про формування резерву для педагогів, які можуть опинитися без роботи в результаті цих змін. Проте питання про можливість втрати роботи вчителями залишилося без відповіді.
У коментарі для "Телеграфу" заступник голови Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Колебошин зазначив, що ця ідея виникла за ініціативи Міністерства освіти і науки. Тому важко точно визначити, яким чином вони уявляють реалізацію цієї пропозиції.
Детальніше про це можна дізнатися в статті: "Освітня трансформація або крах? Які зміни чекають на українські навчальні заклади, якщо Верховна Рада прийме резонансні законопроєкти".
На його погляд, ця проблема особливо торкається педагогів, які можуть зазнати негативних наслідків від зменшення кількості учнів — через внутрішню міграцію чи еміграцію.
-- Школи дійсно можуть залишатися напівпорожніми, особливо в прифронтових областях, і в такому разі МОН шукатиме рішення, якщо кількість учнів буде недостатня для забезпечення повного навантаження вчителів. З моєї думки, скорочень не буде, адже в сільській місцевості близько 35% вчителів викладають одразу три предмети. Це нерівномірне розподілення, -- ділиться думкою Колебошин.
Він зазначив, що філологів, як правило, достатньо, тоді як спеціалістів у галузі природничих наук, інформаційних технологій та викладачів мов відчувається значний дефіцит. У початкових навчальних закладах ситуація залишиться незмінною, незалежно від рішень, які ухвалять депутати.
Нагадаємо, депутат раніше розкрив "Телеграфу" інформацію про те, для яких навчальних закладів буде зроблено виняток і вони не підпадуть під реформування.
#Школа #Міністерство освіти і науки України #Народний депутат України #Філологія #Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти