Музика та розвиток дитячого мозку: як підхід Алли Стожок трансформує освітні перспективи -- Delo.ua

Алла Стожок -- музикантка, яка зуміла об'єднати сцену, науку й педагогіку в єдину місію. Засновниця Levit Music School в Україні та студії Cello Story LLC у США, вона працює на перетині класичної музики, нейропсихології та сучасної освіти. Як солістка оркестрів New England Philharmonic і Narragansett Bay Symphony, Алла не лише виступає на сцені, а й представляє Україну на міжнародних форумах. Вона читає лекції для педагогів, є членкинею журі професійних конкурсів, бере участь у наукових конференціях і водночас щодня працює з дітьми -- від обдарованих до тих, хто потребує особливого підходу. Її авторська методика, що базується на живому досвіді й підтверджена дослідженнями, стала впливовим внеском у світову практику інклюзивної освіти. Вона поєднує музику, нейропсихологію та дитячу психологію.

Хлопчик, який не вимовляв жодного слова протягом більшої частини свого раннього дитинства, несподівано заговорив під час п'ятого уроку музики. Лише через півроку він вже виступав на сцені. У класі Алли Стожок такі випадки відбуваються досить часто. Її методика дозволяє виявити приховані можливості дитини, використовуючи музику не тільки як ціль, а й як засіб для розвитку мовлення, емоційної рівноваги, концентрації та самовираження.

Ця методика виникла на основі практичного досвіду та численних спостережень, але отримала наукову підтримку і була детально описана в публікаціях Алли. У них вона розкриває зв'язок між ритмічною діяльністю, моторними навичками, імпровізацією та нейропсихологічними аспектами. Алла доводить, що музика не лише навчає, а й відновлює нейронні зв'язки, які не можуть бути активовані традиційними методами. Її підхід не тільки сприяє тому, щоб діти почали говорити, зосереджуватись чи долати страхи, але й формує новий напрям у освіті, в якому розвиток особистості є пріоритетом, а мистецтво виконує роль інструменту науки, культури та гуманізму.

Дослідження, проведені USC та опубліковані у виданні Frontiers in Neuroscience, демонструють, що музика сприяє покращенню мовленнєвих навичок, пам'яті та уваги. Це можна назвати "нейронним оркестром", який функціонує більш ефективно, ніж звичайні підходи.

Алла Стожок відіграла провідну роль у створенні Levit Music School -- освітнього простору нової якості, де діти розвиваються не лише музично, а й емоційно, психологічно та мовно. Після вимушеного переїзду до США вона зберегла ключові принципи своєї методики, заснувавши школу Cello Story, яка сьогодні активно співпрацює з американськими школами й освітніми інституціями. Її досвід -- це доказ того, як українська педагогіка може змінювати майбутнє дітей у будь-якому куточку світу. Її внесок у наукову та культурну сфери є прикладом того, як українські інновації можуть мати глобальний вплив.

Сьогодні Алла займає позицію солістки в New England Philharmonic, проводить лекції, організовує семінари та розробляє онлайн-курси для вчителів.

"Я прагнула, щоб діти не відчували страху висловлюватися -- як у музиці, так і в житті", -- ділиться Алла. Її роль полягає у формуванні системного, емпатійного та обґрунтованого підходу до розвитку дитини через музику.

#Учитель #Україна #Українська мова #Північна та Південна Америка #Гуманізм #Педагогіка #Психологія #Семінар #Промова #Класична музика #Музика #Музикант #Ритм #Університет Південної Каліфорнії #Наука #Імпровізація #Оркестр #Мова

Читайте також

Найпопулярніше
Древко на гербі
У бібліотеку Ірландії повернули книгу, яка була втраченя більш ніж 50 років.
Акторку з популярного серіалу "Сексуальне виховання" викликали до суду у справі про сексуальне насильство: деталі ситуації.
Актуальне
Дослідження показало, що українські учні обирають навчання в закордонних університетах.
Ігор Копитін: Росія ризикнула всім, використовуючи дрони. Водночас Україна активно нарощує виробництво бойових безпілотників.
Випуск 2025: Близько 400 учнів у Литві здобули українські атестати.
Теги