Проректорка Каразінського університету Лілія Гриневич розповіла про проблеми в педагогічній освіті в Україні та можливі шляхи їх вирішення
Цю інформацію повідомила кореспондентка Еспресо Юлія Зубченко.
"У нас визрівають з педагогічної освіти дві дуже важливі проблеми. Перша - це зміст освітніх програм. І на цей зміст впливає впровадження реформи Нової української школи", - сказала Гриневич.
Вона зазначила, що ця реформа передбачає перехід від навчання, базованого на знаннях, до формування компетентностей, куди входить вміння застосовувати ці знання та цінності. Це своєю чергою потребує знання щодо активних методик навчання у вчителів.
Зокрема, Гриневич підкреслила значення природничо-математичної освіти, оскільки для відновлення України знадобиться велика кількість експертів у галузях, що ґрунтуються на STEM-освіті.
"З іншого боку, ми маємо великі виклики війни, пов'язані з навчальними втратами через особистий досвід дітей, пропущені дні, тривоги, дистанційне навчання. І треба навчити майбутніх вчителів, як долати ці навчальні втрати", - зазначила Лілія Гриневич.
Ознайомтесь також із темою: Програма "Школа офлайн": які нововведення очікують на учнів і педагогів у найближчому майбутньому.
Іншою проблемою, яку вона підкреслила, є потенційний дефіцит педагогів у майбутньому.
"Недавно з'явилося дослідження, яке передбачає, що до 2030 року в Україні може не вистачати більше ніж 100 тисяч педагогів. І тут виникає питання: хто ж займе ці вакансії? Адже на програму 'Середня освіта' вступає дуже мало студентів," - підкреслила проректорка.
Вона зазначила, що цьогоріч на програму для викладання природничих предметів вступило трохи більше ніж 220 студентів та наголосила, що це "звісно, дуже мало".
Отже, ми прагнемо знайти способи для залучення більшої кількості осіб до цієї професії. Зокрема, одним із варіантів є можливість отримання додаткової спеціалізації для вчителів у традиційних напрямках", - підкреслила Гриневич.
За її словами, Україні необхідно створити модель, яка використовується в найкращих освітніх системах світу. Це включає в себе перекваліфікацію осіб з вищою освітою, але без педагогічного ступеня, щоб вони були готові працювати в школах.
"На даний момент це ще не відображено в законодавстві, але вже є прийняте рішення. Передбачено річний курс, в рамках якого слухачі спочатку проходять три місяці теоретичного навчання, а потім починають працювати в школі, поєднуючи роботу з навчанням. Таким чином, університет забезпечує їм постійну підтримку в процесі їхньої професійної діяльності," - зазначила проректорка.
#Студент #Учитель #Школа #Дистанційна освіта #Знання #Компетентність #Середня освіта #Лілія Гриневич