
Керівник національного розслідування залізничної катастрофи, що сталася в Греції у 2023 році, подав у середу у відставку, що, як очікується, ще більше ускладнить зусилля, спрямовані на те, щоб пролити світло на найстрашнішу залізничну катастрофу в країні, яка забрала життя 57 людей.
Як зазначає "Європейська правда", інформацію передає агентство Reuters.
Христос Пападімітріу, керівник залізничного відділу грецького Управління з розслідування авіаційних і залізничних катастроф (HARSIA), подав у відставку всього через кілька днів після того, як прокурор верховного суду дав вказівку провести перевірку висновків, представлених HARSIA.
У лютому HARSIA повідомила, що недоліки в системі безпеки, які не дозволили уникнути зіткнення між вантажним і пасажирським поїздами 28 лютого 2023 року, досі залишаються невирішеними.
Вона також визначила, що велика пожежа, що спалахнула внаслідок зіткнення, не могла бути викликана технічними несправностями поїзда, що викликало питання щодо вантажу товарного складу і призвело до політичних дебатів.
Цього тижня HARSIA ухвалила рішення прибрати розділ, що описує причини сильного пожежного спалаху, оскільки один з іноземних університетів, згаданих у звіті, повідомив, що не проводив рецензування і не надавав дозволу на публікацію.
Генеральний прокурор Верховного суду Греції наказав розпочати розслідування цих інцидентів, щоб з'ясувати, чи відбулася спроба вплинути на судове розслідування, яке триває з 2023 року.
HARSIA, незалежна інституція, була заснована наприкінці 2023 року. Її діяльність розпочалася в березні 2024 року, більше ніж через рік після трагічного інциденту, що змусило організацію покладатися на сторонні джерела для збору важливої інформації.
"Я намагався служити суспільним інтересам... у складній ситуації", - сказав Пападімітріу у своїй заяві про відставку, підтримуючи основні висновки HARSIA.
Згідно з результатами соціологічних досліджень, більшість греків вбачають у цій катастрофі відображення тривалої байдужості до залізничного сектору країни за останні десятиліття, а також постійної неспроможності уряду ефективно вирішувати питання безпеки. Інцидент спровокував масові протести, які живляться зростаючим недовірою до державних установ.
Наприкінці лютого десятки тисяч греків вийшли на вулиці, щоб вшанувати пам'ять про другу річницю найтрагічнішої залізничної катастрофи в історії країни, в результаті якої загинуло 57 осіб, переважно студентів. Люди вимагали справедливості для тих, хто став жертвою цієї трагедії.
5 березня парламент Греції ухвалив рішення про створення комітету, який займеться розслідуванням дій міністра у зв'язку з наслідками трагічної залізничної катастрофи 2023 року.
Катастрофа в Темпе 28 лютого 2023 року, коли пасажирський потяг лоб у лоб зіткнувся із зустрічним вантажним потягом, стала найстрашнішою залізничною аварією в Греції.
#Університет #Українська правда #Пожежа #Прокурор. #Reuters #Справедливість (чеснота) #Греція #Верховний суд #Залізниця #Вантаж #Греки #Парламент Греції