
Українські школярі виявлися кричуще необізнаними в питаннях фінансової грамотності, встановив Нацбанк. Тут планують запровадити профільні уроки для старшокласників - щоб навчити їх поводитися з грошима. Але Нацбанк забув про основну проблему: не можна навчити фінансової грамотності там, де самих фінансів - катастрофічно бракує
Національний банк оприлюднив результати першого в історії дослідження фінансової грамотності учнів українських шкіл.
Подумайте над цим: у 10-х класах, до впровадження нового курсу "Підприємництво та фінансова грамотність", середній показник правильних відповідей становив лише 46,6%. Це, вибачте, рівень трійки за 12-бальною системою оцінювання. Представники Національного банку України вважають це критично низьким результатом. В сільських школах ситуація ще гірша: 40% у порівнянні з 47% у міських навчальних закладах. Однак "реформатори" сподіваються, що новий предмет у навчальному плані кардинально покращить ситуацію... Чи дійсно це можливо?
Фінансова грамотність – це більше, ніж просто теорія. Це здатність орієнтуватися в світі, де існують гроші, можливості вибору, а також інструменти для накопичення, страхування та інвестування. Але що насправді відбувається? У віддаленій школі на Черкащині учень повинен "скласти бюджет" для кишенькових грошей, яких у нього немає. Або вивчити "банківські продукти", але що він зможе туди покласти?
Можна, звичайно, й надалі вправлятися в імітації роботи. Вводити обов'язкові курси, роздавати методички. А можна одразу ввести у шкільну програму предмет "Магія: як прожити на 8 тисяч гривень на місяць і не простягнути ноги". Там і кейси будуть реалістичнішими: "Мама втратила роботу. У тата - нуль на карті. У тебе - контрольна з економіки. Питання: що врятує сім'ю - вкладення у банківські метали чи ОВДП?".
Справжня суть полягає в тому, що фінансова грамотність не може процвітати в умовах бідності. Вона відсутня там, де розмови про "пасивний дохід" сприймаються як жарт. Навчальний заклад може розповісти про формули складних відсотків, але не навчить, як правильно відкладати частину з доходу в 8 тисяч гривень. Батьки можуть поділитися своїми методами економії, але їхні історії більше стосуватимуться постійного фінансового тиску, а не реальної грамотності.
Справжнє навчання фінансовій грамотності починається не в стінах класу, а у реальному житті. Там, де родина має надійний дохід. Де дитина володіє не лише смартфоном із тріснутим екраном, але й усвідомлює важливість освіти! Де існує реальна стратегія подолання бідності, а не лише декларації до 2030 року.
#Черкаська область #Школа #Підприємництво #Історія #Папір #Бюджет #Інвестиції #Страхування #Економіка #Українська гривня #Бідність #Стратегія #Грамотність #Телефон #Магія (надприродне) #Національний банк України #Мамо. #Банківські метали