23 квітня - Велика класика Флеш Валлонія в Бельгії.
У 2025 році Флеш Валлонь мала хороші шанси вперше за більш ніж 20 років завершитися не традиційним спринтом у гору з пелотону на Мур де Уї, а результативною ранньою атакою - присутність у гонці Тадея Погачара та Ремко Евенепула дозволяла розраховувати на такий сценарій. Проте ці очікування не виправдалися, і в підсумку Флеш Валлонь завершилася так, як і зазвичай.
Слід підкреслити, що команди Погачара та Евенепула, а саме UAE Emirates і Soudal Quick Step, доклали чимало зусиль у пелотоні, щоб ускладнити гонку, що призвело до суттєвої селекції учасників. До підніжжя фінального підйому на Мур де Уї основна група виявилася значно меншою, аніж зазвичай.
І це, напевно, вплинуло на те, який розгром своїм суперникам влаштував Погачар на Мур де Уї. Словенець, не встаючи з сідла, немов на мотоциклі втік від усіх, і на фініші привіз найближчому переслідувачу 10 секунд: рекорд для Флеш Валлонь, якщо брати до уваги лише ті роки, коли доля перемоги в гонці вирішувалася з пелотону. Хоч ранньої атаки від Погачара ми так і не дочекалися, гонку він виграв все одно дуже переконливо.
Погачар став лише п'ятим велогонщиком в історії, який здобув перемогу на Флеш Валлонь, будучи чинним чемпіоном Тур де Франс. Раніше це досягали лише Фаусто Коппі, Ферді Кюблер, Едді Меркс і Бернар Іно, причому двоє останніх робили це двічі. Тадей ж досяг своєї 73-ї перемоги на рівні Світового туру, вийшовши на перше місце серед всіх гонщиків, які завершили кар'єру після 2010 року або продовжують змагатися.
Цікаво, що в свої 26 років Погачар став наймолодшим велогонщиком, який потрапив до топ-10 цьогорічної Флеш Валлонь. Це ще один яскравий приклад того, як велоспорт став значно молодшим у наш час.
На відміну від очікувань, селективна Флеш Валлонь не принесла жодних вигод для Евенепула, і зрештою Ремко фінішував лише на дев'ятій позиції. У той час як Погачар з його вражаючими здібностями на підйомах міг собі дозволити не кидатися в ранні атаки, бельгійцеві, безумовно, варто було б ризикнути і спробувати щось нове.
У другий раз підряд Кевін Воклен став віцечемпіоном на змаганнях Флеш Валлонь. Цей 24-річний французький талант з команди Arkea явно має особливу пристрасть до цієї гонки і демонструє великі перспективи на здобуття перемоги в майбутньому. Проте, змагатися з Погачаром буде надзвичайно складно, тому Воклену, ймовірно, доведеться чекати рік, коли словенець з тих чи інших причин пропустить участь у Флеш Валлонь.
Том Підкок фінішував на третьому місці, що стало хорошим досягненням для британського гонщика. Однак, виникає відчуття, що висновки про значний прогрес у його кар'єрі після переходу до команди Q36.5 можуть бути дещо поспішними. Команда Bahrain Victorious представила одразу двох своїх гонщиків у топ-6: Ленні Мартінес і Сантьяго Буйтраго зайняли четверту та шосту позиції відповідно. Між ними у фінальному протоколі опинився Бен Хілі, який цього разу утримався від своїх звичних ранніх агресивних атак.
Розчарував Тібо Ніс, якого розглядали як одну із головних загроз Погачару на випадок розв'язки із пелотону. Проте талановитий бельгієць фінішував лише восьмим: на топових гонках від поки що дуже часто не дотягує до рівня очікувань. Запасного варіанту в Lidl Trek на Флеш Валлонь не було: Маттіас Ск'єлмосе неприємно впав і зійшов із дистанції за 41 км до фінішу.
27 квітня - Льєж - Бастонь - Льєж (Бельгія)
Дуель не відбулася: Тадей Погачар здобув перемогу на Льєж - Бастонь - Льєж майже без опору. Словенець вирвався в атаку в тому місці, де всі його і чекали — на Кот де ля Редут, за 35 км до фінішу, і з неймовірною легкістю залишив усіх суперників позаду. Склавши враження, що навіть сам гонщик UAE Emirates був вражений тим, наскільки просто йому вдалося відірватися від решти учасників.
Ремко Евенепул, якого вважали головним суперником Погачара перед гонкою Льєж - Бастонь - Льєж, не зміг виправдати сподівання. Коли в прямому ефірі показали, як низько бельгійський велосипедист знаходився у пелотоні на початку підйому до Редуту, створювалося враження, що капітан команди Soudal Quick Step знову повторює помилки, які допустив на Амстелі, і знову втрачає позиції в критичний момент змагання.
Проте реальність виявилася набагато приземленішою: Ремко виявився фізично не підготовленим до боротьби за лідерські позиції, не кажучи вже про те, щоб кинути виклик самому Погачару. На вершині Редуту він опинився лише в третьому за рахунком сегменті пелотону. Згодом Евенепул зміг перейти до другого відрізка основної групи. Проте, як виявилося пізніше, це вдалося Ремко лише на останніх силах, більше через ушкоджене самолюбство, ніж через фізичну готовність.
За 14 км до фінішу бельгієць буквально став під час проходження Кот де ля Рош-о-Фокон і назавжди випав із пелотону. Криза Ремко виявилася доволі глибокою: він фінішував 59-м із відставанням у 3 хвилини і 11 секунд.
Що ж стало причиною такого приголомшливого невдачі дворазового олімпійського чемпіона? Вважаю, що зимова травма та недосконала підготовка до сезону відіграли свою роль. Так, у перших двох гонках після повернення, Флеш Брабасонн і Амстел Голд Рейс, Евенепул демонстрував вражаючі результати. Але до важких випробувань, які передбачали чотири насичені класичні одноденки за десять днів, його організм був не готовий. Протягом арденського тижня, з кожною новою гонкою, його стан погіршувався, і невдача на Льєж - Бастонь - Льєж стала логічним підсумком страждань бельгійського велогонщика.
Проте не слід перебільшувати значення цього невдачі. Клас Евенепула як одного з найвизначніших гонщиків у світі безсумнівний, і у нього є достатньо часу, щоб належно підготуватися до Тур де Франс. Однак, виникають слушні питання щодо доцільності участі в Турі Романдії всього через день після такого виснажливого виступу на Льєж - Бастонь - Льєж.
Після атаки Погачара від пелотону відділилася група переслідувачів у складі Тома Підкока, Бена Хілі, Жуліана Алафіліппа та Джуліо Чікконе. Зачепитися за це формування намагався і ще один гонщик Lidl Trek, Тібо Ніс. На Рош-о-Фокон італієць, який буквально перед Льєж - Бастонь - Льєж вдало (перемога на етапі та четверте місце у загальному заліку) проїхав Тур Альп, пішов у атаку та поїхав у парі з Хілі, в той час як Алафіліппа та Підкока пелотон проковтнув.
Чікконе та Хілі здобули ще два призових місця, причому в фінальному спринті перемогу здобув італійський гонщик. Хілі радує своїм виступом: він зумів перетворити свою відмінну форму цієї весни на справжній успіх — підйом на подіум Монументу. Гонщик команди EF Education EasyPost став лише четвертим ірландцем в історії, який досяг цієї честі, приєднавшись до таких легенд, як Стівен Роч, Шон Келлі та Ден Мартін. Команда Lidl Trek в цілому показала потужний виступ, адже окрім Чікконе, до топ-6 фінішували також Тібо Ніс і Андреа Баджолі.
Після трійки призерів гонка виявилася досить неселективною, що стало наслідком спрощеного маршруту, який застосовується з 2019 року. В результаті на фінішну лінію прибули 39 учасників основної групи, а спринт за четверте місце виграв Сімоне Веласко. Італійський гонщик приніс команді XDS Astana важливі бали в боротьбі за виживання в Світовому турі. Хоча команда Олександра Вінокурова нечасто здобуває перемоги в цьому сезоні, вона ефективно накопичує необхідні очки.
Вчергове провалився Максім Ван Гілс, який зійшов ще на самому початку гонки через погане самопочуття. Бельгієць, який став однією з головних зірок минулого весняного сезону, цього разу класичну кампанії повністю провалив. Дороговартісний бельгієць, якого Red Bull Bora з такими боями вирвала із лап Lotto, поки що абсолютно не виправдовує покладених на нього сподівань.
Погачар знову вразив світ велоспорту, встановивши нові історичні рекорди. Тадей здобув свою дев'яту перемогу на Монументі, що дозволило йому зрівнятися з такими велетнями, як Костанте Джирарденго, Фаусто Коппі та Шон Келлі. Попереду лише двоє бельгійських велогонщиків — Едді Мекрс з 19 перемогами та Роджер Де Фламінк, який має 11 тріюмфів.
Тадей Погачар здобув призові місця в кожному з чотирьох перших Монументів цього сезону. Серед усіх гонщиків світового пелотону немає жодного, хто зміг би взяти участь у всіх цих чотирьох змаганнях. Якщо зважити й на результати минулого сезону, то Погачар фінішував на подіумі в шести Монументах підряд — таке досягнення не вдалося жодному велосипедисту в історії. Хоча йому не вдалося виграти Великий шолом арденських класик, словенець став першим з 2019 року, після Якоба Фугльсанга, хто зміг піднятися на подіум у всіх трьох цих гонках.
Капітан UAE Emirates став другим гонщиком в історії, хто в один сезон виграв обидва бельгійських Монументи - Тур Фландрії та Льєж - Бастонь - Льєж. До нього це вдавалося лише Едді Мерксу в 1969 і 1975 роках. Погачар - лише третій гонщик у історії, якому вдалося виграти щонайменше два Монументи у трьох сезонах поспіль. Окрім нього, таке досягнення підкорялося лише все тому ж Мерксу та ще одному чинному гонщику, Матьє Ван дер Пулу. What a time to live!
Цікаво, що нідерландські велогонщики не змогли продемонструвати добрий результат без Матьє. Найвищим досягненням серед них стало 73-є місце Куна Бауманна. Це стало антирекордом для нідерландського велоспорту на всій історії класики Льєж - Бастонь - Льєж.
Проект велосипедної Суперліги може бути офіційно затверджений ще до початку цього року Тур де Франс. Серія, організована One Cycling, має шанси стартувати вже в 2026 році. Інвестори з Саудівської Аравії обіцяють командам щорічну підтримку в розмірі 1 мільйона євро.
У новому проекті виявили інтерес 11 з 18 команд Світового туру, хоча серед них немає таких визнаних лідерів, як UAE Emirates і Alpecin Deceuninck. До календаря Суперліги можуть бути включені гонки італійської компанії RCS Sport, зокрема Джиро д'Італія, а також фламандські класики, які організовуються під егідою Flanders Classic. Наразі французька компанія ASO та французькі команди Світового туру не планують приєднуватися до цього проекту. Крім того, XDS Astana, Movistar, Jayco -- AlUla та Picnic -- PostNL також не мають наміру долучатися на даний момент.
Передбачається організація чотирьох нових гонок на різних континентах, серед яких одна відбудеться в Саудівській Аравії. Основна мета Суперліги полягає в тому, щоб команди-учасники змагалися виключно в гонках цієї серії. Компанія SRJ Sports Investments, що є дочірньою структурою Інвестиційного фонду Саудівської Аравії (PIF), планує вкласти 270 мільйонів євро в цей проект протягом трьох років.
Йонас Вінгегор успішно відновився після травми і розпочав тренувальний процес до Тур де Франс. Наразі він вдосконалює свою позицію в аеродинамічному тунелі в Ольборзі. У його планах - високогірний збір на Сьєрра Неваді, участь у червневому Критеріумі Дофіне, а також ще одна тренувальна сесія в Тіні (французькі Альпи) безпосередньо перед стартом "Великої петлі".
- Red Bull Bora оголосила про те, що 21-річний шотландський талановитий спринтер Каллум Торнлі з наступного сезону виступатиме не за молодіжну, а за дорослу команду проекту. Він уже дебютував за неї на початку нинішньої кампанії на іспанських одноденках Трофео Кальвія та Трофео Пальма та португальській багатоденці Вольта Альгарве.
Велогонщик команди Visma Lease a Bike Тіш Беноот отримав вигідну пропозицію на трирічний контракт від Decathlon AG2R La Mondiale. Згідно з інформацією, бельгійський спортсмен готовий прийняти цю угоду.
22-річний американський велогонщик Люк Ламперті розглядає можливість залишити команду Soudal Quick Step. Команда EF Education EasyPost виявила великий інтерес до його послуг. Сам Люк готовий обговорити умови потенційного переходу.
Команда Arkea зіткнулася з серйозними труднощами в пошуку фінансування на наступний сезон, і проект опинився на межі зникнення. Менеджер команди Еммануель Убер заявив, що їхня ситуація є критичною.
29 квітня - 4 травня - Тур Романдії (Швейцарія)
Сезон весняних класичних гонок завершився, але Світовий тур продовжує своє життя. На цьому тижні в Швейцарії стартує багатоденна гонка Тур Романдії. Для деяких це виглядає як остання генеральна репетиція перед Джиро д'Італія, проте чимало лідерів команд з обережністю ставляться до участі в цій гонці через її близьке розташування в календарі до "Корса роза".
Маршрут Туру Романдії цього року традиційний: один гірський етап, дві розділки та три горбистих етапи, на яких основні труднощі рельєфу розташовані далеко від фінішу, що дає шанси спринтерам. Розпочнеться все 3-кілометровим рівнинним прологом у Сан-Ім'є.
Після цього нас чекають два горбистих етапи з рівнинною частиною, де спринтери або учасники відриву матимуть можливість проявити себе. Третій етап, який веде до Коссоне (пролог не враховується в загальну нумерацію), також матиме подібний характер, але фініш на підйомі неодмінно виключить з боротьби чистих спринтерів.
Четвертий етап - вирішальна гірська битва з традиційним фінішем у Тіоні на висоті 2091 м над рівнем моря. 20,2 км із середнім градієнтом у 7,7% - характеристики фінального підйому вражають та можуть подарувати великі розриви.
Фінальний підсумковий залік буде визначено в останній день змагань, коли учасники змагатимуться в 17-кілометровій гонці з підйомом на другій частині маршруту. Маршрут пролягатиме вздовж берегів Женевського озера, що може суттєво вплинути на результати через можливі пориви вітру.
На папері Ремко Евенепул виглядає головним претендентом на перемогу в Турі Романдії: він є найсильнішим гонщиком у стартовому списку та маршрут з двома розділками ідеально йому підходить. Проте його невдача на Льєж - Бастонь - Льєж викликала багато запитань щодо його нинішньої форми, тому варто з обережністю оцінювати його шанси. Не виключено, що він може зійти з гонки або переключитися на боротьбу за окремі етапи, зокрема за розділки.
Головний суперник Евенепула та прихований фаворит - Жоау Алмейда, який нещодавно виграв Тур Країни Басків. Якщо винести за дужки бельгійця як невідому величину, то з усього пулу претендентів на загальний залік Туру Романдії саме португальський гонщик UAE Emirates - беззаперечно найкращий роздільщик, що одразу дає йому фору в боротьбі з прямими конкурентами. У свєму розпорядженні Жоау матиме таких сильних помічників як Джей Вайн, Пабло Торрес, Фелікс Гросшартнер і Ян Крістен. Захищатися із таким гірським поїздом буде значно простіше.
За своїм класом здатен боротися за найвищі місця Кіан Уйтдебрукс із Visma Lease a Bike. Проте його стан після березневих проблем із серцем на Тіррено - Адріатико залишається загадкою. Також важко оцінювати шанси капітана Lotto Леннерта Ван Етвелта, який продовжує змагатися з переломом ноги.
Команда Ineos Grenadiers приготувала потужний склад для змагань. Головним фаворитом буде Карлос Родрігес, а на випадок непередбачених ситуацій розглядається Лауренс Де Плюс, який у березні здобув шосте місце на Турі Каталонії. Також до команди приєднається Герейнт Томас, який проводить свій прощальний сезон у велоспорті. Проте слід зазначити, що останнім часом британський ветеран не демонструє вражаючих результатів на тижневих багатоденках.
Команда Red Bull Bora, попри різноманітність генеральщиків у своєму складі, на Тур Романдії представила досить обмежений склад. Це настільки обмежений вибір, що єдиним потенційним кандидатом на загальний залік залишається Олександр Власов, який, судячи з усього, проходить найбільш невдалий сезон у своїй кар'єрі. Лише надія Lidl Trek полягає у Тао Геогегані Харті, який досі не може відновити оптимальну форму після перелому стегна, який стався два роки тому.
Ленні Мартінес проводить чудову весну і має шанси поборотися за місце на подіумі, хоча навряд чи зможе досягти чогось більшого — француз не демонструє достатньої сили у розділці. Схожа ситуація і з Давідом Годю, капітаном його колишньої команди Groupama FDJ. На відміну від них, Люк Плапп із Jayco AlUla має хороші показники в розділці. Проте, австралієць стикається з іншою проблемою: після обнадійливого старту сезону на рідному Турі Даун Андер його форма знову почала погіршуватися, і вже на початку квітня він зазнав невдачі навіть на такій невеликій гонці, як Тур Греції.
У складі Cofidis приїдуть Йон Ісагірре та Емануель Бухманн, хоча обидва у поточному сезоні поки що виглядають вкрай слабко. Капітаном Movistar буде Пабло Кастрільо, хоча слабка розділка іспанського новачка команди Еусебіо Унсуе навряд чи дозволить йому поборотися за найвищі місця.
Цілий десант мисливців за очками висадить на Турі Романдії XDS Astana. Тут вам і Харольд Техада із Серхіо Ігітою, і Клеман Шампуссен, і Лоренцо Фортунато, який готується до Джиро д'Італія. Усі вони можуть боротися за перемоги на горбистих і навіть високогірних етапах, проте сильних роздільників серед них немає. У загальному заліку найцікавішими виглядають перспективи Техади.
На спринтерських етапах основним претендентом на перемогу стане один із найяскравіших відкриттів цього сезону — британський талант Меттью Бреннан з команди Visma Lease a Bike. Щодо розділок, окрім таких зірок, як Евенепул та Алмейда, важливу роль можуть зіграти представники Groupama FDJ — Штефан Кюнг і Ремі Каванья, які також претендують на перемогу. Що стосується прологу, тут можна виділити ще одного сильного місцевого гонщика, Штефана Біссерггера, який спеціалізується на коротких індивідуальних гонках. На гористих етапах шанси на успіх мають його товариші по команді Decathlon Ag2r, Бенуа Конефруа та Андреа Вендраме.
#Франція #Сполучене Королівство #Календар #Швейцарія #Італійці #Саудівська Аравія #Іспанія #Нідерланди #Євро #Бельгія #Капітан (збройні сили) #Олімпійський чемпіон #Французький народ #Альпи #Бахрейн #Португалія #Об'єднані Арабські Емірати #Aurochs #Пелотон #Лідл. #Словенці #Фламандський регіон #Movistar #Астана #Велосипедний спорт #Джиро д'Італія #Отримано #Каталонія #Тур де Франс #Спринт (велоспорт на треку) #Дофіне #Фернандо Торрес #Ірландці #Сантьяго. #Невада #Льєж-Бастонь-Льєж #Рівнина. #PostNL #Романдія #Ніс. #Фаусто Коппі #Сучасна епоха #Мотоцикл. #Пальма-де-Майорка #Спортивна організація "Амаурі #Женевське озеро