
Британський консорціум, очолюваний Frazer-Nash, оголосив про старт програми Invictus — амбітного проекту, метою якого є створення багаторазового гіперзвукового літака, який зможе досягати швидкості понад Mach 5 і функціонувати на межі атмосфери вже на початку 2030-х років. Основою Invictus є інноваційна технологія двигуна SABRE (Synergetic Air-Breathing Rocket Engine), розроблена компанією Reaction Engines.
SABRE поєднує принципи роботи реактивного та ракетного двигунів: на низьких висотах і швидкостях він використовує кисень з атмосфери для спалювання водню, економлячи масу й об'єм пального, а на межі космосу переходить у режим ракетного двигуна з використанням рідкого кисню. Ключовий елемент -- унікальний теплообмінник, який за долі секунди охолоджує повітря, нагріте до понад 1000 °C, до робочої температури, дозволяючи уникнути руйнування деталей.
Ідеї Invictus мають свої витоки в проекті HOTOL, який розроблявся в 1980-х роках, а також у концепції багаторазового орбітального літального апарату Skylon. Однак через нестачу фінансування ці ініціативи не були реалізовані. Наразі ж проект отримав фінансову підтримку від Європейського космічного агентства в розмірі € 7 млн, а також підтримку з боку британського уряду. Крім того, до співпраці залучено компанії Spirit AeroSystems, Cranfield University та ряд інших підприємств.
У разі успіху, Invictus зможе не лише стати базою для європейської системи горизонтального старту на заміну традиційним ракетам, а й знайде застосування у військових та цивільних сферах -- від надшвидких транспортних літаків до оборонних систем.
Перший політ Invictus заплановано на 2031 рік.
#Сполучене Королівство #Двигун #Космічний простір #Євро #Атмосфера Землі #Літак. #Повітря #Температура #Швидкість #Концепція #Європейське космічне агентство #Оксиген #Водень #Нескорений #Ракетний двигун #Військово-транспортні літаки #Spirit AeroSystems #Рідкий кисень