
Згідно з результатами дослідження, яке організувала ініціатива "Ти як?" за підтримки Міністерства освіти і науки України у 29 вищих навчальних закладах, більшість педагогів виявляє середній або високий ступінь професійного вигорання.
Крім того, багато студентів висловлюють незадоволення через втомленість.
Опитування було здійснено в рамках проєкту "Спільнота університетів "Ти як?"", що є частиною Всеукраїнської програми ментального здоров'я, започаткованої першою леді Оленою Зеленською. У дослідженні взяли участь 1409 викладачів (з яких 75% — жінки та 25% — чоловіки) і 2295 студентів (65,2% жінок та 33,6% чоловіків).
Дослідження виявило, що лише 42% викладачів переживають низький рівень професійного вигорання. 45% мають середній рівень, і таким людям необхідна психосоціальна підтримка для уникнення подальшого погіршення їхнього стану. 13% викладачів страждають від значного емоційного та фізичного виснаження, яке накопичувалося протягом тривалого часу. Особи з високим рівнем вигорання часто відчувають втому вже з ранку, втрачають ентузіазм і стають байдужими до своєї роботи.
Критична точка зламу настає після 6-10 років професійного стажу.
Вищі навчальні заклади повинні створювати умови для підтримки та відновлення психічного здоров'я. У разі, якщо викладач відчуває середній або високий рівень вигорання, необхідно вжити заходів. Важливо звертатися за допомогою до професіоналів у сфері психічного здоров'я, знаходити баланс між роботою та відпочинком, знижувати робоче навантаження, уникати нових зобов'язань і делегувати частину обов'язків. У критичних ситуаціях доцільно взяти короткочасну перерву.
Дослідження також показало, що студенти стикаються з різними рівнями стресу та тривожності. Зокрема, 11,9% опитаних переживають значний стрес, тоді як 67,1% відчувають його на середньому рівні. Лише 21% учасників анкети зазначили, що їхній рівень стресу є низьким.
Щодо рівня тривожності, 13% студентів демонструють високі показники, 63,3% мають середні значення, а 24,1% - низькі.
Психоемоційний аналіз студентів виявив, що близько 47,2% з них належать до "ресурсної" категорії, характеризуючись стабільним позитивним настроєм, низьким рівнем тривожності та достатніми внутрішніми ресурсами для подолання стресових ситуацій. У той же час 27% студентів потрапили до "групи ризику", а 25,8% виявилися "виснаженими", що свідчить про їхню потребу в психосоціальній підтримці та психологічному консультуванні.
#Університет #Студент #Емоції #Міністерство освіти і науки України #Вищий навчальний заклад #Мотивація #Тривожність